Äntligen är det dags - Chilli kommer till Kungsbacka

Imorgon den 25 maj öppnar Chilli upp dörrarna till sin nya butik i Kungsbacka. Chilli, som är en av Sveriges största möbel- och inredningsbutiker på nätet, har länge haft siktet inställt på Kungsbacka. Med sin nionde butik ser de nu fram emot att kunna inspirera ännu fler besökande kunder. För bara en dryg månad sedan gick även startskottet för den nya och uppdaterade Chilli-butiken på Torp Köpcentrum i Uddevalla. Den nya lokalen har ett bättre läge och möjliggör en helt ny Chilli-upplevelse för kunderna.

Chilli, med rötterna i Göteborg, har alltid haft en stark närvaro på västkusten. När de i år firar 20 år är det dags att ge tillbaka till västkustborna för deras trogna stöd. Den nya butiken i Kungsbacka kommer, som Chilli alltid gjort, erbjuda mycket stil för pengarna. Med en förståelse för kunden och dess hem, inspirerar Chilli till att kombinera litet som stort, befintligt som nytt, för att skapa den önskade känslan. Den 550 kvadratmeter stora butiken i Kungsbacka blir den nionde i ordningen och finns sedan tidigare i bland annat Göteborg, Linköping, Helsingborg och Stockholm.

- Att kunna erbjuda våra kunder en fysisk butiksupplevelse är viktigt för oss. I våra butiker lägger vi extra stor vikt på den personliga servicen. Hos oss kan kunden inspireras, klämma och känna, samt få vägledning och hjälp att lägga en order direkt i butiken. Att köpa en säng eller soffa är en stor investering, vår kunniga personal ser till att rätt produkt hamnar hos rätt kund, säger Tobias Höglind, Head of Retail på Chilli.

Att valet landade på Kungsbacka var en självklarhet när lokalen och möjligheten på Hede handelsområde till slut visade sig. Svårigheten att hitta en lokal vittnar om områdets popularitet och välmående vilket är en av anledningarna till att Chilli länge har haft siktet inställt. De närmaste grannarna blir bland andra Mio, Marbodal och Kungsängen - en sund konkurrens som gynnar Chilli. Tack vare det lättillgängliga läget intill E6:an är det smidigt för kunder i närområdet att besöka.

- Vi kan se ett tydligt intresse för Chilli och att onlineaktiviteten på chilli.se är stor i Kungsbacka-området, vilket gjorde valet enkelt när lokalen blev ledig. Det är en attraktiv handelsplats som vi länge varit intresserade av. Vi tror på ett koncept där vi kan vara en omni-aktör som erbjuder såväl smidig e-handel och snabba hemleveranser som inspirerande miljöer i fysiska butiker, säger Tobias Höglind.

Chilli har nu nio omåttligt populära butiker utspridda över landet och fler väntas öppna inom de närmaste åren.

- Vårt butikskoncept bygger på ambitionen att inspirera och förmedla känslor! Därför har de senaste butikerna ett större inredningsfokus än tidigare och består av mysiga miljöer som inte enbart visar upp en säng eller soffa utan hela rummet, med all tillhörande inredning, säger Tobias Höglind.

Tobias Höglind avslutar med att hälsa varmt välkomna till premiäröppningen imorgon den 25 maj. Under öppningsveckan kommer det att bjudas på flera oemotståndliga erbjudanden så som goodiebags, tävlingar och dessutom 15% extra rabatt på hela sortimentet!

Välkommen till Kungsbacka:

• Butiken öppnar imorgon 25 maj kl. 10.00.
      • Du hittar den nya Chilli-butiken på Hede handelsområde i Kungsbacka.
      • Adress: Kungsparksvägen 83, 434 39 Kungsbacka.
      • Öppettider under premiärhelgen: Ons & Fre 10-19, Tors & Lör 10-17, Sön 11-17
      • Ordinarie öppettider: Mån-fre 10-19, Lör 10-17, Sön 11-17