Inspiration och hemmakänsla i fokus när Chilli nyöppnar i Uddevalla

Imorgon den 7 april öppnar Chilli äntligen upp sin nya butik på Torp Köpcentrum i Uddevalla. Med ett uppdaterat butikskoncept på ett bättre läge ser man fram emot att låta Chilli blomstra ännu mer.
- Vi vill att inspirationen ska flöda! Äntligen har vi en butik i Uddevalla där vi kan ge kunderna en helt ny Chilli-upplevelse, säger Tobias Höglind, Head of Retail.

Chilli öppnade sin första butik i Uddevalla 2012. Sedan dess har Chilli gjort en resa som bland annat kantats av ett ägarbyte i vilken kedjan förvärvades av Home Furnishing Nordic, norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning. Med andra ord har mycket hänt under de senaste tio åren och önskan om att ge den befintliga butiken i Uddevalla ett lyft har funnits med i tankarna sedan en tid tillbaka. Nu är det äntligen dags. Imorgon den 7 april öppnar den nya butiken på Torp Köpcentrum. Där kommer Chilli tillsammans med 100 andra butiker vara med och erbjuda Bohusläns största shoppingutbud.

- Vi har sedan en tid tillbaka sett oss om efter en ny lokal där vi har möjlighet att ta kundupplevelsen till nästa nivå, och äntligen har vi hittat rätt! Det är inte bara lokalen som är bättre, det är även läget. Vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda våra kunder en helt ny Chilli-upplevelse, säger Tobias Höglind, Head of Retail.

Chilli som har sina ursprungliga rötter i Göteborg har alltid varit extra starkt i Västra Götalandsregionen. När man i september 2021 gjorde comeback med en ny butik i Sisjön var succén ett faktum och mottagandet varmt.

- Vi hade en fantastisk premiäröppning i Sisjön förra året och feedbacken från kunderna har varit över förväntan. Vi vet att många vill ha möjlighet att se och känna på produkterna innan de bestämmer sig och just detta hade kunderna saknat, säger Tobias Höglind.

Även om Chilli var välkänt av göteborgarna sedan tidigare, fick de ta del av en helt ny upplevelse när butiken återvände till Sisjön. Och detsamma gäller nu för Uddevallaborna. Den nya butiken på Torp Köpcentrum kommer erbjuda Chillis nya, uppdaterade koncept där fokus ligger mer på inspiration. I det nya butikskonceptet vill man hitta tillbaka till kärnan av Chilli, det vill säga den starka kombinationen av möbler och inredning där kunden kan inspireras av hela rummet för att få till den rätta känslan hemma.

- Vi vill att kunden som kommer in till butiken ska inspireras av våra miljöer. Inte bara av en soffa, utan av hela rummet. Det ska bli oerhört roligt att ge kunderna i Uddevalla med omnejd möjligheten att ta del av vårt nya, mer inspirerande koncept när de inreder hemma, avslutar Tobias Höglind.

• butiksöppningar

• Västra Götaland

Hos Chilli hittar du över 100 000 stilsäkra och prisvärda möbler och inredningsdetaljer för hemmet.

Agnes Dättermark

Presskontakt Retail Manager Chilli