Chilli gör comeback i Göteborg - öppnar ny butik i Sisjön

Imorgon den 23 september är det äntligen dags för Chilli, en av Sveriges största möbel- och inredningsbutiker på nätet, att göra comeback i staden där företaget har sina rötter - Göteborg. Chilli har länge haft siktet inställt på att komma tillbaka till hemstaden. Nu är det dags. Med en fantastisk tillväxt, stabila ägare och stora framtidsplaner är man nu redo att skriva ny historia i staden.

Det var 2015 som Chilli, med en rad butiker runt om i Sverige, gick i konkurs. Kort därefter förvärvades kedjan av Home Furnishing Nordic, norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning, som med sin kunskap och erfarenhet inom e-handel har fått Chilli att blomstra online. Men planen på en butiksexpansion har funnits med sedan start och Göteborg har alltid stått högt upp på listan. Nu har man äntligen hittat en lokal som motsvarar önskemålen och som går i linje med Chillis etableringsplan.

- Äntligen är vi tillbaka i Göteborg! Vi har länge kämpat med att hitta en lokal i Göteborg som känns rätt för Chilli. När EM Home valde att stänga sin butik öppnade sig en möjlighet för oss. Att vi nu står här med en färdig butik som öppnar redan imorgon känns nästan overkligt, säger Tobias Höglind, Head of Retail.

Chilli som varumärke har, i och med sina rötter i Göteborg, alltid varit starkt i staden.

- Vi är glada att äntligen kunna erbjuda kunderna här en fysisk butiksupplevelse. Oavsett om man vill hämta inspiration till att förnya hemma eller få hjälp av vår personal att handla möbler och inredning är man alltid välkommen in till oss, säger Tobias Höglind.

Imorgon den 23 september öppnar den 1 800 m2 stora butiken i Sisjön i Göteborg. Även om Chilli är välkänt av göteborgarna sedan tidigare blir detta en helt ny upplevelse. Sedan Chillis etablering 2015 har konceptet kommit att förändras. Tidigare låg fokuset på att erbjuda unik inredning från världens alla hörn, medan man idag erbjuder en stark och inspirerande mix av såväl möbler som inredning.

- Konceptet är annorlunda, men inspirationen består. Som vanligt är det mycket stil för pengarna som kunderna kan förvänta sig, avslutar Tobias Höglind stolt.

• butiksöppningar

• Göteborg

Hos Chilli.se hittar du över 100 000 stilsäkra och prisvärda möbler och inredningsdetaljer för hemmet.

Agnes Dättermark

Presskontakt Retail Manager Chilli