Del 15. Cinnamon firar 10 år. Läs grundaren Ninni Jonssons blogg varje vecka

För ett år sen öppnade vi dörrarna på Långholmsgatan 30, efter 6 månader med byggställningar pga fasadrenovering är vi nu på banan igen! Vi har anställt en mycket trevlig och driftig butikschef; Caroline och vi har många bollar i luften!

Att driva en butik i dag är en mycket större utmaning än för 10 år sen.

Nu krävs att man inspirerar på plats och tid som kunderna väljer, dvs via sociala medier. Vi har 4 facebooksidor, en för varje butik och en officiell för Cinnamon som varumärke, där vi även lyfter fram våra återförsäljare. Vi finns också på Instagram, Linked In och här på MyNewsDesk. Vi tycker också det är viktigt att kunderna erbjuds flera möjligheter att få sina varor. Våra kunder kan beställa hemma på nätet för att hämta skorna i någon av våra butiker eller de kan prova och betala i butiken och sen få dem hemskickade om det inte passar att ta dem med sig direkt.

Många människor har idag mycket som ska hinnas med och flanerandet på stan är inte lika frekvent. Därför måste vi göra det värt att komma till vår butik! Förutom våra unika skor som är en ren investering i hälsa så är det också viktigt att kunderna hos oss får hjälp att hitta sina fötters favoritskor så de blir nöjda och vill komma tillbaka.

Vi har också olika aktiviteter för våra kunder i butiken som tex en inspirerande kväll tillsammans med klädmärket PassionForColors och konstnären Björgsdotter och ett event tillsammans med Mariedal Design som också drivs av kreativa kvinnor som står för färg, svensk formgivning och kvalitet, I planen ligger även informationsdag tillsammans med medicinsk fotvårdsterapeut och med Ortopeder som kommer och gör scanning för skoinlägg på plats.

Vi vill helt enkelt göra skillnad för våra kunder och att de ska få valuta för pengarna hos oss.