Circle Ks spolarvätska överlägset bäst i test!

Circle Ks spolarvätska överlägset bäst i test!

Nu står det klart att Circle K kammar hem vinsten i Vi Bilägares test av spolarvätska, där det framkommer att det finns ett tydligt samband mellan pris och kvalitet. Circle K är den enda aktören som får högsta tänkbara betyg i testet.

Vi Bilägare har testat tio färdigblandade spolarvätskor för vinterväglag, där fokus i testet handlade om fryspunkten, det vill säga hur många minusgrader spolarvätskorna klarar av innan de fryser mot vindrutan. Betygskalan gick från 1-5, och spolarvätskan från Circle K var den enda som fick högsta betyg i testet.

- Vi är väldigt stolta över resultatet! Spolarvätskan är en viktig produkt för oss och efter att ha lanserat vår nya produkt under hösten med en ny leverantör är det extra kul att produkten tas emot väl direkt. Vi arbetar hela tiden med fokus på kvalitet och därför känns det väldigt bra att vi som enda aktör får full pott i testet och att vi får högst betyg jämfört med andra trafikbutiker, stora retailkedjor och lågprisaktörer. Det är verkligen ett kvitto på att vi gjort ett bra arbete och att vårt fokus på hög kvalitet lönar sig, säger Josefine Lindersson, Kategorichef Bil & Säsong på Circle K.

Motiveringen från Vi Bilägare löd:

”En spolarvätska som klarar köldknäppar och håller sig flytande ner till -25 grader, vilket är bäst i test. Det gör den till en riktigt säker vinterspolarvätska. Tack vare hög alkoholhalt klarar den avdunstning bättre än andra vätskor.”