Isak Danielson berör med sin röst - idag släpps singeln "I'll Be Waiting"

Isak Danielson berör med sin röst - idag släpps singeln "I'll Be Waiting"

"Every now and then, you find that one thing that makes sense of all the pain you’ve been feeling. A sad story put into the most beautiful of arrangements, stunning, mesmerising, haunting, transcending."

LYSSNA
Spotify: https://play.spotify.com/album/4S4OK5MbOYVD4CAm0jmer6
Tidal/WIMP http://listen.tidalhifi.com/album/93092924
iTunes/Apple Music: https://itunes.apple.com/album/-/id1422067624

Med en repertoar som nått över 12 miljoner streams bara på Spotify visar 21-årige Isak Danielson att han definitivt är en röst att räkna med. En röst som letar sig in och etsar sig fast. En röst som överraskar och ger mersmak. Nyligen mötte han livepubliken i Stockholm och Göteborg, och mottogs av både allsång, jubel och tårar. Singeln "I'll Be Waiting" visar verkligen prov på Isaks känsliga uttryck. Denna, och de två föregående singlarna "Broken" och "Always" är alla hämtade från det kommande debutalbumet, "Yours", som släpps den 19 oktober. En release som Isak Danielson firar med en spelning på Rockwood Music Hall i New York den 24 oktober. Ska det firas, ska det firas ordentligt!

Kontakt
Birgitta Haller | Big Is Promotion | birgitta.haller@bigispromotion.se | 0739-847786