Julian Marley har exklusiv världspremiär av nyskrivna “Don’t Ruin My World (Soil Of Life)” på Concert For Climate i Stockholm den 4 juni

Anthem to amplify the voices of young people who are anxious about the climate crisis and are demanding that adults do what is right to safeguard their future before it’s too late”

Julian Marley, son till ikonen Bob Marley, har skrivit och spelat in "Don't Ruin My World (Soil Of Life)" – en ny låt som kommer att framföras för första gången på Everlands Concert For Climate den 4 juni i samband med FN:s firande av Världsmiljödagen. Konserten går av stapeln på Fotografiska i Stockholm och livestreamas även via Looped.

Julian Marley & The Uprising är en av huvudakterna på konserten och vill med låten uppmuntra och ge unga en röst i det akuta arbetet för att stoppa klimatkrisen. Den fångar naturens skönhet och den viktiga roll träd spelar i våra liv.

The medicines in leaves
The histories in trees
The foundation fruit of our life
(Of our life)
Human and nature in harmony
All these tings are part of me
(Yea Yea)
Don’t you take her light.

“Don't Ruin My World (Soil Of Life)" blir nästan som ett anthem med den starka refrängen:

So don’t ruin my world
Don’t trouble my world
Don’t ruin my world world world
Don’t trouble my world

Den tvåfaldigt Grammy-nominerade Julian Marley går i sin fars fotspår och har fokuserat mycket av sitt arbete kring aktivism. Everland gav honom i uppdrag att skapa en låt för att öka medvetenheten om behovet av att stoppa avskogningen och bevara naturen för att skydda livet på jorden.

Julian Marley skrev “"Don't Ruin My World (Soil Of Life)" efter att ha lärt sig mer om de banbrytande bevarandeprojekt som Everland representerar över hela världen och som fokuserar på att stoppa avverkningen av hotad skog. Projekten är samhällsbaserade och centrerade kring natur- och djurliv där lokala markägare och samhällen är direkt involverade i att skydda sina skogar till sin egen fördel. Detta görs under REDD+-mekanismen, vilket är en FN- strategi för att minska klimatförändringarna. REDD+ är en förkortning av Reducing Emissions from deforestation and Forest Degradation.

Julian Marley berättar om arbetet tillsammans med Everland: I was excited to learn from Everland that it’s possible to stop deforestation in a way that brings meaningful investments into local forest communities. We're happy to use our voices to support those on the front-line battle to conserve forests and protect wildlife. It’s our moral responsibility to do so.

I created this song for Everland to help get the word out about the urgent need to protect nature and life on Earth. It’s an anthem to amplify the voices of young people who are anxious about the climate crisis and are demanding that adults do what is right to safeguard their future before it’s too late.

Everlands CEO och medgrundare Gerald Prolman om att Julian Marley & The Uprising premiärspelar låten på konserten: We asked Julian Marley to do this because he’s a lifelong activist who’s always stood up for environmental and social justice. We’re honored that he agreed and thrilled that he’ll be performing the song that is uplifting and perfectly expresses what young people everywhere are feeling. ‘Don’t Ruin My World’ is a rallying cry for a livable world for future generations.

Registrera dig HÄR för att delta i den intima, personliga konserten eller HÄR för att OSA till livestreamingen. Mer detaljer om konserten och Everlands andra evenemang i samband med Världsmiljödagen hittar du HÄR

Om Everland
Everland representerar världens största portfölj av beprövade och kraftfulla skogsbevarande projekt i Sydostasien, Afrika och Latinamerika. Everland samlar skogssamhällen och företag för att gemensamt skydda några av världens viktigaste och mest sårbara skogar. Besök https://www.everlandmarketing.com/.

För mer info och eller intervjuönskemål kontakta gärna oss på Clap Your Hands.
De som är tillgängliga för intervjuer är:
- Julian Marley & the Uprising, reggae activist, musician
- Gerald Prolman, Everland CEO and co-founder

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Malin Cederholm

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB