Foto: Jimmi Soini

JULSINGEL. Jan Johansen släpper stämningsfulla singeln "Jag önskar inte nåt mer"

Idag släpper Jan Johansen jul-,eller kanske snarare vintersingeln “Jag önskar inte nåt mer” - en låt som handlar om att njuta och se skönheten i det lilla; att det inte måste vara något märkvärdigt och speciellt för att känna uppskattning som till exempel den glädje något så enkelt som den första snön kan ge. Låten är skriven av Lars Edvall som också står för produktionen.

“När Lars presenterade den här låten för mig så kände jag direkt att jag ville spela in den, jag tycker både texten och melodin är otroligt fina. Nu hoppas jag att mina lyssnare kommer tycka om den lika mycket som jag,” säger Jan Johansen. “För mig betyder texten också hur viktigt det är våga tro på sig själv utan att behöva andras bekräftelse.”

LYSSNA HÄR

Mer musik kommer under våren och till hösten är ett album planerat.

Jan Johansen har med sina hits Se på mig, Mitt hjärta i din hand, Kommer tid kommer vår och Trumslagarens pojke skapat otaliga musikaliska minnen för den svenska publiken. Förutom sina älskade Mello-bidrag har han släppt tio fullängdsalbum, gjort musikaler och varit med på hyllningsturnéer för artister som Abba, Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad.

FACEBOOK I INSTAGRAM I HEMSIDA | SPOTIFY