Kylie Minogues mycket efterlängtade nya album ”Tension” är ute nu

Kylie Minogues mycket efterlängtade nya album ”Tension” är ute nu

Idag släpper Kylie Minogue sitt mycket efterlängtade nya album, ”Tension” (BMG) - en skiva full av dansgolvshits och härliga poplåtar och den innehåller självklart också hitsen ”Padam Padam” och titelspåret ”Tension”.

”Padam Padam” släpptes i maj och blev snabbt en global viral hit som till dags dator har nått 157 miljoner streams, den låg topp 10 på brittiska singellistan i fyra veckor och nådde 1:a plats på den brittiska radiolistan och det har gjorts remixer av HAAi, Jax Jones och Absolute Singeln ”Tension”, som kom efter sommaren, gick rakt in topp 20 på den brittiska singellistan och in på sjunde plats på radiolistan.

LYSSNA PÅ ALBUMET HÄR

Kylie berättar om “Tension”: “I started this album with an open mind and a blank page. Unlike my last two albums there wasn’t a ‘theme’, it was about finding the heart or the fun or the fantasy of that moment and always trying to service the song. I wanted to celebrate each song’s individuality and to dive into that freedom. I would say it’s a blend of personal reflection, club abandon and melancholic high.”

Från november kommer Kylie att inleda sin allra första period av shower i Las Vegas på Voltaire - The Venetian Resort; Las Vegas nya nattlivssensation. Voltaire suddar ut gränserna mellan en intim klubb, konsertarena och nöjespalats, de öppnar den 3 november och blir starten för popikonens första ’residency’ i Las Vegas.

Kylies glittrande karriär har resulterat i försäljning av över 80 miljoner skivor över hela världen, 5 miljarder streams och åtta förstaplaceringar på den brittiska albumlistan. Hennes många utmärkelser inkluderar tre BRIT Awards, två MTV Awards och en Grammy. Kylie är den enda kvinnliga artisten som har nått plats nr 1 på albumlistan under fem på varandra följande årtionden i Storbritannien.

Några röster om nya skivan:

"Kylie humbly proving how easily she can forge gold and transform into pop culture phenomenon." ***** - DIY

It’s brilliantly good fun. It’s soaring pop music with a huge amount of heart that brings big emotions to the dance floor - much like its creator.” **** - Rolling Stone UK

An album packed full of gleaming choruses, gold-plated melodies and Kylie’s uncanny ability to make love and loss shimmer with possibilities." 8/10 - Crack

“An album that’s light years ahead of the competition.” ***** - Classic Pop

"Tension’ is a great pop record and a testament to Kylie’s continued relevance and indisputable legacy as one of the greatest pop stars of all time." **** - Retro Pop

För mer info se även bifogade engelsk pressrelease + biografi.

HEMSIDA I FACEBOOK I INSTAGRAM I SPOTIFY