NY MUSIK. Kylies nya singel och video “Padam Padam” är ute nu - första smakprovet från det kommande albumet “Tension”som släpps den 22 september

Det är alltid en glädjefylld händelse när Kylie släpper ny musik - och nya singeln “Padam Padam” är inget undantag. Låten, som är producerad av Lostboy (Griff, Anne-Marie, Tiesto), fångar allt du älskar hos denna musikaliska ikon. Från de underbara sånginsatserna till den oemotståndligt smittsamma refrängen och den pulserande elektroniska trumrytmen - detta är en Kylie-klassiker!

LYSSNA HÄR

Videon, som även den släppts idag, är inspelad i Los Angeles och regisserad av Sophie Muller. Den visar en kraftfull och överjordisk Kylie klädd i rött från topp till tå och omgiven av dansare.

SE VIDEON HÄR

Den 22 september kommer Kylies helt nya studioalbum "Tension", en skiva med självsäkra dansgolvshits och förföriska poplåtar.

Så här säger Kylie om “Tension”:
“I started this album with an open mind and a blank page. Unlike my last two albums there wasn’t a ‘theme’, it was about finding the heart or the fun or the fantasy of that moment and always trying to service the song. I wanted to celebrate each song’s individuality and to dive into that freedom. I would say it’s a blend of personal reflection, club abandon and melancholic high.”

Kylie har samarbetat med ett antal producenter på albumet, och sju av låtarna är producerade av och skrivna tillsammans med hennes långvariga samarbetspartners Biff Stannard och Duck Blackwell.

Kylie berättar om inspelningsprocessen:
“I loved being back in the studio with my collaborators but was also able to benefit from remote recording, which we have all got used to – my mobile studio never left my side for a year and a half ! The album is a mix of songs I have written and songs which really spoke to me. Making this album helped me navigate challenging times and celebrate the now. I hope it accompanies listeners on their own journeys and becomes part of their story.”

FÖRHANDSBOKA ALBUMET HÄR

Kylies glittrande karriär har resulterat i försäljning av över 80 miljoner skivor över hela världen, 5 miljarder streams och åtta förstaplaceringar på den brittiska albumlistan. Hennes många utmärkelser inkluderar tre BRIT Awards, två MTV Awards och en Grammy. Kylie är den enda kvinnliga artisten som har nått plats nr 1 på albumlistan under fem på varandra följande årtionden i Storbritannien.

För mer info se även bifogade engelsk pressrelease + biografi.

HEMSIDA | FACEBOOK | INSTAGRAM | YOUTUBE | SPOTIFY