"Better Than Me" (Julia Viktoria) - single cover.

NY SINGEL. Julia Viktoria "Better Than Me" - om förhållandets svåra konst

Ibland möter vi just den där speciella personen i våra liv. Den person vi älskar så oändligt mycket och trots detta verkar lyckas såra, igen och igen. Vi har tålamod, vi älskar, vi förlåter, vi gråter, förbannar och älskar igen.

LYSSNA HÄR

Det finns så många av oss som haft eller har en sådan relation, säger Julia Viktoria. En relation där man älskar den andre med en enorm passion men ändå sårar om och om igen. Jag tror att det kan bli lite maniskt. Man försöker se sig i spegeln för att lista ut hur det ska bli bättre. Personen kanske undrar om det inte vore bättre att lämna relationen, bara för att upptäcka att den upplever sig för svag eller är rädd för att vara ensam. I stället så övertygas partnern om att ingen kan älska den BÄTTRE ÄN JAG.”

Under 2020-2021, när alla hennes utlandsjobb blev inställda och hon istället inledde nya samarbeten i Stockholm, skapade Julia Viktoria denna smärtfyllda, eftertänksamma text. Tillsammans med Beatrice Jaksch och Gabriel Pettersson utmynnade det hela i “Better Than Me”.

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB