Julia Viktoria. Fotograf:  Louie Yamadique
Julia Viktoria. Fotograf: Louie Yamadique

NY SINGEL. Julia Viktoria släpper "Kalla kårar" - om pappans plötsliga sjukdomsfall

Julia Viktoria har skämt bort oss med ypperliga poppärlor på engelska under 2020. Och nu, efter att ha inkluderat en låt på svenska på sin EP-release “Stranger”, kommer mer musik från det spirande pop-hoppet.

LYSSNA HÄR

“Kalla kårar” är en vacker ballad med verklighetsbakgrund:

”Upplevelsen av att känna att jag inte visste om jag skulle förlora min far, gjorde mig mer ödmjuk inför livet.” säger Julia Viktoria och fortsätter:

"Jag var på semester i Spanien och satt i en taxi tidigt en morgon när jag tog emot ett telefonsamtal. Innan jag ens hade lyft på luren fick jag kalla kårar på kroppen och förstod att något var fel. Pappa låg på sjukhus och hade fått en stroke. Jag blev så rädd att jag kollapsade när jag klev ur taxin och smärtan var så stor att det enda jag kunde göra var att ”lägga på locket” där och då. Det var inte förrän ett år senare jag kunde bearbeta det och skriva låten ‘Kalla kårar’.

Julia Viktoria har tillsammans med Josefine Wassler och Andre Zuniga och sin producent Johannes Willinder skapat Kalla Kårar.

HEMSIDA

Aktuell musik från Clap Your Hands hittar du i vår spellista på Spotify:

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB