Luiza Formenius sjunger "La Vie En Rose".

NY SINGEL. Luiza Formenius blåser nytt liv i 'La Vie En Rose'

Luiza Formenius, klassiskt skolad svensk sopran boende i Dubai, är tillbaka med ny klassisk hybrid. Den här gången är det 'La Vie En Rose' som får uppdaterad skrud.

LYSSNA PÅ SINGELN HÄR

Liksom tidigare, är det nya släppet - covern av Edit Piafs odödliga 'La Vie En Rose' från 1945, en blandning av modernt och klassiskt. Den optimistiska och hoppfulla efterkrigs-melodin har fått en modernare kostym, inspirerad av producenter som t ex Kygo. Musiken är inspelad i Kennel Studios i Stockholm och videon i ett snöigt vinterlandskap i Kiruna.

TITTA PÅ VIDEON HÄR

Efter att ha tagit examen från Trinity Guildhall London, har Luiza framträtt på olika scener runt om i världen - Sydafrika, Sverige och Indien och gjort en mängd framträdanden i Dubai, där hon bor 6 månader om året. Och det hennes rötter både i Europa och Mellanöstern som tydligt kan höras i 'La Vie En Rose'.

'La Vie En Rose' är Luizas tredje singel, hämtad från ett kommande debutalbum. Tidigare har hon släppt 'Rebel Bird', som suddade ut gränserna mellan pop och opera, och 'Dream A Little Dream' som förvandlades till en modern cross-over-klassiker. Och vi har mer att vänta! Ytterligare två singlar och en alldeles speciell jullåt - kommer att släppas under 2020, allt via Universal Music.

FACEBOOK | INSTAGRAMTWITTER |  WEB