Noel Gallagher. Foto: Matt Crockett.

NY SINGEL/VIDEO. Noel Gallaghers High Flying Birds släpper titelspåret "Council Skies"

Lyssna HÄR

Videopremiär YouTube premiär ikväll kl 19:00 | Bevaka premiären HÄR

Idag släpper Noel Gallagher’s High Flying Birds nya singeln ‘Council Skies’ - som också är titelspåret från nya albumet som släpps 2 juni (Sour Mash Records).

Noel reflekterar: “All the dreams I had as a youth were underneath council skies.”

Council Skies' är en introspektiv och personlig betraktelse över Noels mest tongivande år. Det är längtansfullt och suggestivt, illustrerat med stämningsfulla stråkar, inspelade in i legendariska Abbey Road Studios.

I linje med temat för 'Council Skies', ackompanjeras singeln av en ny video filmad i Manchester. Videon fångar bandet när de uppträder på stadens legendariska venue New Century Hall - en nyckelplats i Manchesters musikaliska arv och på vars scen vi sett både Jimi Hendrix och The Rolling Stones. Musikvideon, som är regisserad Dan Cadan och Jonathan Mowatt, innehåller också en cameo från en annan mankunisk legendar. Videon har premiär på YouTube kl 19:00. Bevaka premiären HÄR.

Detta är det fjärde spåret som släpps från det kommande fjärde soloalbumet. Tidigare har vi fått singlarna 'Pretty Boy' med Johnny Marr och 'Easy Now', samt 'Dead To The World' som Noel själv håller som en av sina stora favoriter på albumet. Albumet “Council Skies” är producerat av Noel och Paul “Strangeboy” Stacey.

FACEBOOK | INSTAGRAM | HEMSIDA