The Beautiful Swedes, single cover "Nothing Matters"

NY SINGEL. The Beautiful Swedes släpper "Nothing Matters" om uppgiven kärlek (7 aug)

Ny singel från The Beautiful Swedes “Nothing Matters” - släpps 7 augusti och är uppföljare till “Sometimes I Wonder” som kom i mitten av juni.

- "Nothing Matters är en frihetssång, ett slags "fuck it", ingenting betyder något längre, men samtidigt finns motsatsen också närvarande - att allting faktiskt har betydelse. Kanske är frihet och fångenskap två sidor av samma mynt? Denna frihetskänsla har vi valt att iklä en friskt blåsande rock med eteriska refränger och ösiga verser. Vi hoppas att låten når en plats i era hjärtan!"

>>> LYSSNA PÅ SINGELN <<<

The Beautiful Swedes består av Kalle Stenbäcken och Simon Söfelde. De ingår båda bl a i Albin Lee Meldaus band som inofficiellt kallas för Band Of Beautiful Swedes.

Deras musik hämtar inspiration från 60- och 70-talets klassiska pop med en nutida ljudbild och hyser en stark tro på framtiden.

Kalle och Simon är barndomsvänner och har spelat tillsammans sedan 10-årsåldern. Efter flera års studier av klassisk musik och kompsition på musikhögskola, återfann de varandra av en slump i popvärlden.

De är båda multiinstrumentalister och har spelat en rad olika musikstilar såsom punk, hårdrock, indiepop, reggae, blues, soul och klassisk musik. Under åren har de spelat tillsammans över hela världen med olika band och i olika artistsamarbeten. Vid sidan av popmusiken arbetar Kalle som konsertpianist och Simon som kompositör.

SPOTIFY: https://open.spotify.com/artist/3QiYJQcnAu3WPHAk8rXsJW?si=xwgPjexMQOyUA-KG7CNQ8A
FACEBOOK: https://www.facebook.com/thebeautifulswedes/
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/thebeautifulswedes/