Clarion Hotel Sundsvall presenterar nytt restaurangkoncept

Clarion Hotel Sundsvall presenterar nytt restaurangkoncept

Efter att Brasserie NÒR etablerat sig i Jönköping, Umeå och Borås fortsätter expansionen genom att öppna den fjärde restaurangen i Sundsvall. 1 september är det dags för Sundsvallsborna att få uppleva smakerna och atmosfären som konceptet har att erbjuda.

NÒR är ett modernt brasserie som hyllar den nordiska kokkonsten med lokala råvaror samtidigt som restaurangen använder sig av europeiska influenser. Med en kombination av traditionella rätter och uppdaterade smaker har NÒR vunnit hjärtan runt om i landet.

NÒR Sundsvall erbjuder gästerna en à la carte meny och en 3-rätters Chefs Choice meny, sammansatt av köksmästaren Fredrik Georgson med team. Menyn är inspirerad av säsongsbetonade, lokala råvaror. Dessutom kan gästerna förvänta sig en cocktailmeny inspirerad av hotellbarer världen över och en välsorterad vinlista med högkvalitativa viner, främst från Frankrike, Italien och Spanien.

• Att få vara med och öppna NÒR i Sundsvall känns otroligt spännande. Tillsammans med mitt team strävar vi efter att skapa minnesvärda matupplevelser där vi låter klassiska rätter och lokala råvaror vara i centrum, säger Fredrik Georgson, Executive Chef på Clarion Hotel Sundsvall.

Med en kapacitet på cirka 80 sittplatser och 50 loungeplatser erbjuder restaurangen en festlig och inbjudande atmosfär. Under sommartid kompletterar takterrassen upplevelsen, där gästerna kan beundra en imponerande stadsvy medan de njuter av mat, dryck och musik.

• Det känns roligt att få lansera ett nytt restaurangkoncept i en så inspirerande miljö med fantastisk terrass där både Sundsvallsbor och hotellgäster är välkomna, säger Anna Borggren, hotelldirektör på Clarion Hotel Sundsvall.

NÒR Sundsvall kommer att vara belägen på Skepparegatan 9 och öppnar sina dörrar den 1 september 2023. För mer information och bordsbokning, vänligen besök restaurant-nor.com.

För att fira öppningen av NÒR Sundsvall kan gästerna boka ett generöst erbjudande under september månad. En 3-rätters Chefs Choice meny för 595:-. Länk till erbjudandet och boka bord här.

Fakta om restaurangen:
Namn: NÒR
Antal platser restaurang: 80 sittplatser, ca 50 loungeplatser och en uteservering
Öppettider: tis-tors 15:00-22:00, fre-lör 15:00-00:00

Fakta om hotellet:
Namn: Clarion Hotel Sundsvall
Antal våningar: 5
Antal hotellrum: 270
Antal mötesrum: 12
Restaurang och bar, inklusive uteservering
Gym
Spa

Med sina 33 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer med unika koncept, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Strawberry utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Maria Reisö

Concept & Commercial Food & Beverage Director +46702245709