Ny utbildning: Coachande Förändringsledning

Coachande Förändringsledning är en utbildning som riktar sig framförallt till ledare som genomdriver olika förändringar där organisationens personal påverkas av förändringarna.

Det är en processutbildning där deltagarna parallellt med det tre blocken arbetar med en övningsförändring utifrån kurslitteraturen, "Our Iceberg Is Melting" av John P Kotter. Arbetet med övningen och den personliga utvecklingsprocessen stödjs av gruppaktiviteter och professionell coaching.

Utbildningen har ett fokus på att skapa balans mellan det som behöver göras och hur man behöver vara i förändringsrollen. Vi utgår ifrån ett projektbaserat arbetssätt och målet är att du som ledare ska få bättre förmåga att få snabbare acceptans och ökat engagemang i förändringen. Kursarbetet skapar en helhet kring ledarrollen i förändring genom att förena de tre delarna Coaching - Förändringsmodell – LEAN.

Vi tar oss an det naturliga motståndet för förändring i organisationer och hur det kan minskas genom att leda förändringen med balans mellan intellekt och hjärta.

Som deltagare får Du under utbildningen tid och utrymme att reflektera och få perspektiv på olika sätt att hantera och förhålla sig till förändringar och förändringsgruppen genom olika övningar. Övningarna har sin grund i den professionella coachingen och syftar till att öka medvetenhet och det egna ansvarstagandet.

Coachande Förändringsledning ingår i CoachWalk Academys kursprogram för öppna utbildningar men kan företagsanpassas vid behov. Under utbildningen finns en kursledare och en handledare närvarande som arbetar med gruppen i en process för att deltagarna ska få maximalt lärande. Kortare teoripass varvas med olika övningar och reflektionsuppgifter.

För mer information, kontakta Natalie Kolak, Förändringsledare & Kursansvarig:

natalie.kolak@coachwalk.se

0709 – 98 01 21