Nya WiFi telefonen PIVOT från Spectralink - så mycket mer än bara en smartphone!

Med rätt arbetsredskap kan man skapa en lugn och välbalanserad arbetsmiljö! COBS utökar nu sitt sortiment WiFi telefoner med nya PIVOT serien från Spectralink. Dessa kan inte jämföras med vanliga smartphones, inte heller med andra WiFi telefoner - PIVOT serien är helt klart i en klass för sig! Robusta och stryktåliga med snygg design och androidbaserad plattform för enkelt användande.

Tål att tappas

PIVOT seriens telefoner är unika i sitt slag. De har egenskaper som vanliga smartphones, kombinerat med en robust design som är anpassad till flitigt användande i tuffa arbetsmiljöer. Med en IP-64 klassning och specialglas står telefonerna emot det mesta och håller i flera år till skillnad från vanliga smartphones, detta gör dem perfekta för rörlig personal inom hälsovård, lager och detaljhandel.

Användarvänligt gränssnitt

Med en Androidbaserad plattform är telefonerna enkla att hantera, man har tillgång till flertalet applikationer och de kan integreras mot andra system. "Med världens mest använda operativsystem Android får man ett enkelt och intuitivt användargränssnitt. Man kan säga att vi skapat ett Androidsystem för företag och organisationer kontrollerat av IT-avdelning. Tillgång till traditionella konsumentappar såsom Facebook, Twitter m.m. bestäms på centraliserad nivå, då dessa inte nödvändigtvis bidrar till produktivitet", säger Sören Erlandsson på COBS AB.

Slipp onödigt spring med integrerad streckkodsläsare
Telefonerna finns med eller utan professionell streckkodsläsare (1D/2D) och det uppladdningsbara batteriet är lätt att byta vilket underlättar vid flitigt användande. Med streckkodsläsaren integrerad mot affärssystemet kan man enkelt och utan onödigt spring få den information man söker, som till exempel lagerstatus och prisförfrågningar.

Med telefon, dator och streckkodsläsare i en och samma enhet kan man spara tid, öka effektiviteten, minska stressen och höja servicenivån!

Skyddar den personliga integriteten

PIVOT är inte utrustad med kamera, detta för att skydda den personliga integriteten i bland annat sjukhusmiljöer. Tillsammans med den kontrollerade åtkomsten till internet bidrar det här till en mycket säkrare vårdmiljö. Med streckkodsläsaren kan man säkerställa att patienten får rätt medicin vid rätt tillfälle och i rätt mängd. Allt för en förbättrad patientsäkerhet!

Se introduktionsvideo!