Gå direkt till innehåll
Cogig påverkar maktbalansen i näringslivet - Årets Female Technical Engineer utses på gala 3/5

Pressmeddelande -

Rekryteringsföretaget CoGig arbetar för ökad jämställdhet i näringslivet. Vi har sedan starten 2013 samarbetat med många av Nordens ledande bolag och samtidigt byggt ett stort nätverk med Sveriges främsta kvinnliga ingenjörer.

Via Female Technical Engineer, ett av våra tre utvecklingsprogram för kvinnliga ingenjörer, arbetar vi för att fler ska vilja arbeta med teknisk innovation. Många värdefulla kontakter skapas under programmets gång, både för deltagarna och partnerföretagen. Programmet avslutas med en gala där juryns val av vinnare presenteras. Det är tydligt att både deltagandet i programmet och utmärkelsen öppnar dörrar till framtida attraktiva positioner inom näringslivet.

Media är välkomna att delta på galan alternativt att ta kontakt efteråt.

Datum: Onsdag 3 maj 2023

Tid: Kl 18-22

Plats: Tekniska Muséet, Stockholm

Kontakt: Emma Fredriksson, Programansvarig, emma.fredrikssson@cogig.se, 076-095 6003

På galan deltar 40 deltagare samt representanter från programmets åtta partners vilka är företag som representerar flera olika områden inom den svenska industrin samt ser vikten av jämställdhet: Xylem, Rejlers, LKAB, Holmen, Atlas Copco, Boliden och Schneider Electric.

Mer information om talangprogrammet Female Technical Engineer: www.femaletechnicalengineer.se