Är du vår nya Leasing Manager i Göteborg?

Är du vår nya Leasing Manager i Göteborg?

Vi söker dig som är Sveriges bästa eller har ambitionen att bli Sveriges bästa fastighetsrådgivare med fokus på uthyrning av kontor resp. Industri & Logistik.

Om oss

Affärsområdet ”Leasing & Industrial & Logistics” är ett av fyra affärsområden på Colliers International. Affärsområdets fokus är främst att stötta våra uppdragsgivare med uthyrning av vakanta lokaler. Men vi erbjuder även bland annat projektstöd vid fastighetsutveckling, marknadsanalyser och legal rådgivning, som kan vara viktiga delar för att nå vårt mål med att kontraktera nya hyresgäster. För närvarande är vi totalt 7 personer, som utgår från Stockholm respektive Göteborg. Vi har en hög ambition och räknar med att vara 12 personer i teamet till sommaren 2021.

Leasing Manager till Göteborg

Colliers växer och vi behöver bli fler toppresterande medarbetare till vårt affärsområde i Göteborg. Därför söker vi nu en Leasing Manager till vårt expertområden ”Kontor” samt 1 Leasing Manager till vårt expertområde ”Industri & Logistik”. I rollen som Leasing Manager så ansvarar du för hela uthyrningsprocessen, vilket inkluderar allt från att attrahera uppdragsgivare till att identifiera och säkerställa nya hyresgäster till kontraktsskrivning. Du kommer att ha daglig kontakt med fastighetsägare och hyresgäster och du är en del av Colliers ansikte utåt. Du ansvarar för att säkerställa att fastställda mål nås och att varje affär blir en referens för nästa affär.

Din profil

Du kommer att få en nyckelfunktion på Colliers. Det är du som står för de stora bragderna. För att lyckas i rollen måste du ha ett stort sälj- och kundfokus samt drivas av att göra affärer. Du har förmågan att bygga långsiktiga och professionella kundrelationer och din personlighet inger förtroende. Du har flera års erfarenhet av kommersiell uthyrning samt av hyresförhandlingar. Det är viktigt att du har ett väletablerat och brett kontaktnät mot såväl fastighetsägare som hyresgäster. En bra bakgrund för dig som söker tjänsten till ”Industri & Logistik” är att du har arbetet inom logistikrelaterat bolag såsom tex handelsbolag, produktionsbolag, speditörer eller liknande. Du behöver dessutom ha insikt i hyresnivåer, marknadsaktörer och fastighetsbranschen. Att du har goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift är en självklarhet. Båda tjänsterna kan innebära en del resande.

Om du svarar ”Ja” på nedan beskrivning om dig, då kan du vara rätt för rollen;

• Ambitiös och resultatinriktad
  • Strukturerad men samtidigt entreprenöriell
  • Initiativrik och självständig
  • Kundorienterad
  • Brinner för fastighetsbranschen och uthyrning

Vi erbjuderColliers International är ett ledande företag inom global fastighetsrådgivning präglat av entreprenörsanda. I Göteborg sitter vi i trevliga lokaler på Nils Ericsonsgatan 17, nära centralstationen. Anställningsvillkoren inkluderar bland annat marknadsmässig fast lön, bonustillägg, friskvårdsbidrag och ett gäng härliga arbetskamrater.AnsökanMaila personligt brev och CV till: jobb@colliers.se. Skriv Leasing Manager i ämnesraden.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Placeringsort: Göteborg
Vänta inte med din ansökan då urval och intervjuer sker löpande.

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Rozana Eriksson Yevno, Director Leasing
070 760 84 04rozana.yevno@colliers.com

Mikael Wallner, Head of Leasing & Industrial & Logistics
070 610 82 55mikael.wallner@colliers.com

Lovisa Edström

Press contact Head of Marketing & Communications Sweden +46 70 323 27 96
Karoline Fagerheim

Press contact Head of Marketing & Communications Nordics +47 928 405 54
Julia Graflund

Press contact Marketing & Communications Coordinator Nordics +46 73 03 67 407

Colliers Nordics
Our pan Nordic team consists of more than 250 professionals in Sweden, Norway, Denmark and Finland within the advisory business. Colliers is the market leader in the region, with over 16% of market activity based on 2018 - full year 2023. Colliers experts offer qualified knowledge within Capital Markets, Debt Advisory, Project Finance, Leasing, Occupier Services, Valuation, and Research. With offices in all Nordic countries and a strong Nordic cooperation, we create effective solutions to create value for all our clients, both locally and cross borders.

About Colliers
Colliers is a leading diversified professional services and investment management company. With operations in 66 countries, our 19,000 enterprising professionals work collaboratively to provide expert real estate and investment advice to clients. For more than 29 years, our experienced leadership with significant inside ownership has delivered compound annual investment returns of approximately 20% for shareholders. With annual revenues of $4.3 billion and $98 billion of assets under management, Colliers maximizes the potential of property and real assets to accelerate the success of our clients, our investors and our people. Learn more at corporate.colliers.com, X @Colliers or LinkedIn.

Norrlandsgatan 15