Comfort påbörjar sin digitala resa – tar hjälp av iStone

Med höga mål i sikte tar VVS-aktören Comfort stora kliv framåt för att digitalisera kedjans tjänster och gå i bräschen i den traditionella byggbranschen.

Comfort är en medlemsorganisation med 130 företag som samlar Sveriges främsta VVS-installatörer av alla storlekar, från det lokala enmansbolaget till den stora entreprenadsfirman, för att leverera marknadens bästa tjänster inom vatten och värme. Nu satsar de stort på att transformera sin organisation genom lansering av en rad digitala tjänster till både slutkunder och medlemsföretag.

Tillsammans med iStone inleder man arbetet genom en tvåstegsraket som innebär lansering av nya verktyg för att öka det interna samarbetet mellan medlemsföretagen. Samtidigt satsar man på ökad tillgänglighet mot slutkund genom en ny e-handel. Den nya e-handeln ska lanseras under 2017.

”Vi ser detta som de två första stegen i vår resa att digitalisera hela organisationen. Genom samordning och gemensamma krafter ger vi våra medlemsföretag förutsättningar och systemstöd de inte har möjlighet att ta fram själva. Under det kommande året ska vi fortsätta lansera en rad tjänster för att utveckla Comforts erbjudande ytterligare mot både medlemmar och slutkunder”, säger Hans Spett, ansvarig för satsningen inom Comfort

”Genom dessa initiala satsningar ser vi att Comfort kommer ta en unik position inom sitt segment. Fokuset på att digitalisera internt och externt parallellt skapar en kraftfull kombination som gör att de medlemmar som finns under Comforts paraply får en stark accelerator för att möta marknaden framåt. Det borgar för nöjdare kunder genom både högre leveranskvalitét och tillgänglighet”, säger Mattias Stark, Managing Director inom iStone Commerce

Om Comfort

Comfort består av 130 medlemsföretag som tillsammans bildar Sveriges största VVS-installationskedja. Lokal förankring, engagerad välutbildad och certifierad personal i kombination med produkter från de största leverantörerna samt omfattande trygghetsgarantier gör att Comfort alltid kan erbjuda det bästa inom vatten och värme. Från byte av en blandare till rikstäckande entreprenader.

Hans Spett, Logistikchef Comfort, +46 76 79835 05 , hans.spett@comfort.se

Mattias Stark, Managing Director inom iStone Commerce, +46 70 7885188,mattias.stark@istone.com

• Konsultverksamhet

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag. Förutom affärssystem fokuserar iStone på lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 500 anställda i ett tiotal länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. Ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde, ger långsiktigt hållbara lösningar för våra kunder. Läs mer på istone.se