Hallon väljer att spetsa kundupplevelsen

Hallon, som positionerat sig som Sveriges enklaste mobiloperatör, ska upplevas som ännu enklare i digitala kanaler genom att inleda ett långsiktigt samarbete med Magic by iStone.

Hallon lanserades som en uppstickare 2013. Grundidén var att lägga allt fokus på att förenkla för kunden. Konceptet fungerade över förväntan och Hallon ser en stadig tillströmning av kunder i en hårt konkurrensutsatt bransch.

Hallon vill nu ta enkelheten i den digitala kundupplevelsen till nästa nivå med hjälp av idébyrån Magic by iStone (affärs och IT-konsulterna på iStones nya UX-satsning). Byrån lanserades i januari i år och redan har etablerat sig som en aktör som faktiskt menar allvar med användarupplevelse.

”För Hallon är den digitala kund- och köpupplevelsen en central konkurrensfördel. Teamet hos Magic by iStone har verkligen bevisat att de har en tydlig spets inom just detta område. Detta, kombinerat med iStones starka kompetens runt e-handel och teknik, gör att de kan erbjuda ett helhetstänk runt vår digitala affär som är unikt” säger Niklas Grawé, ansvarig för Hallon

”Hallon är uppstickaren som verkligen förstått hur en god digital kundupplevelse kan skapa tydligt affärsvärde. Vi ser fram emot att tillsammans vidareutveckla hur Hallon möter sina kunder för att hjälpa dem stärka sin position ytterligare” säger Vincent Salzedo, Team Manager på Magic by iStone.

För mer information kontakta:

Niklas Grawé, Ansvarig Hallon
Tel: +46 761-91 11 11
E-post: niklas.grawe@hallon.se

Vincent Salzedo, Team Manager Magic by iStone
Tel: +46 704-37 48 12
E-post: vincent@magicbyistone.se

Om Hallon

Hallon är Sveriges enklaste mobiloperatör för samtal, sms och datatrafik. Abonnemangen säljs på nätet och har varken faktura, bindningstid, aktiveringsavgift, kreditkontroll, avgift för startpaket, uppsägningstid eller komplicerade avtal.

Om Magic by iStone

Magic by iStone är en idébyrå som skapar affärsdrivande digitala kundupplevelser genom fokus på användbarhet och strategisk design. Magic by iStone grundades våren 2015 och är en del av iStone koncernen. Läs mer på magicbyistone.se

• Partnerskap, samarbeten

• hallon