TV8, National Geographic och Disney Channel – nu i Com Hem On Demand

Com Hem lägger till tre nya kanaler i on demand-tjänsten, som lanserades den 23 november i Stockholm. Nya kanaler är TV 8, National Geographic och Disney Channel. Nu finns totalt 15 kanaler i Com Hem On Demand, vilket gör tjänsten till en av de starkaste på marknaden. Nästa vecka premiärvisar Com Hem de första on demand-filmerna i HD-format.

– Utbudet i vår on demand-tjänst fortsätter att växa. Vi ser hur fler programbolag vill erbjuda sitt utbud on demand i takt med att intresset för tjänsten ökar bland kunderna, säger Mats Holmgren, produktchef för On Demand på Com Hem.

I Com Hem On Demand ingår sedan tidigare följande tv-kanaler: SVT 1, SVT 2, TV3, TV4, TV4+, TV4 Fakta, Lattjo Lajban, STAR!, Canal+ Select, Eurosport 1, Eurosport 2,TV1000 Play. Med de tre nya kanalerna finns nu totalt 15 tv-kanaler tillgängliga.

Tjänsten innehåller ett antal funktioner som ger tittaren möjligheten att anpassa tv- tittandet efter sina önskemål. Till exempel finns en tv-guide som gör det möjligt att starta om pågående tv-program och en Play-tjänst med ett arkiv av redan sända tv-program. Utöver detta finns även möjligheten att hyra film direkt i tv:n samt en musiktjänst som innehåller musikvideos och spellistor.

I Stockholm beräknar Com Hem att 600 000 hushåll ska ha tillgång till tjänsten vid årsskiftet. Redan sedan tidigare har 175 000 hushåll i Skåne tillgång till tjänsten. Under början av nästa år fortsätter lanseringen i övriga delar av landet. Vid årsskiftet 2010/2011 ska tjänsten vara tillgänglig för 1,5 miljoner hushåll.

För att kunna använda Com Hem On Demand behövs ett digital-tv-abonnemang från Com Hem och en on demand-box samt att området där man bor är utbyggt för tjänsten.

För ytterligare information om tjänsten, se www.comhem.se/ondemand

Com Hems presstjänst, tel: 08-553 634 40. E-post: press@comhem.com

• digital-tv
  • video on demand