Socialdepartementet studiebesökte Compare Testlab

En delegation från Socialdepartementet med statssekreterare Karin Johansson i spetsen studiebesökte på tisdagen Compare Testlab tillsammans med ledamöter ur landstingsstyrelsen och tjänstemannaledningen för Landstinget i Värmland.

Vid en dragning på Centralsjukhuset under förmiddagen mötte delegation från Socialdepartementet ledamöter ur landstingsstyrelsen och tjänstemannaledningen.

"Det var stimulerande att få besök av regeringens företrädare och få ge återkoppling på hur den politik de bedriver påverkar oss i landstinget", säger Hans Karlsson, landstingsdirektör.

"Det är jätteviktigt för oss i regeringen att få reda på hur den politik vi bedriver tas emot och slår igenom i landsting och regioner", säger Karin Johansson.

Under eftermiddagen besökte delegationen från Socialdepartementet och ledamöter ur landstingsstyrelsen och tjänstemannaledningen Compares Testlabb. Syftet med besöket var att landstinget ville informera om verksamheten och landstingets avtal med Compare när det gäller tester av IT-system för vården.

.....

Se fler bilder på Facebook / Compare >>