Tio bisarra försäkringsfall

Tio bisarra försäkringsfall

Ett försäkringsbolag i Storbritannien (RIAS) har sammanställt de mest annorlunda ersättningsanspråken de tog emot under 2014. Alla handlar om missöden där djur är involverade, bland annat en skäggagam.

1. En hund i staden Slough misstog bilden på husses TV för havet och beslutade sig att dyka i vilket orsakade skador på över 250 pund.

2. I Staden Rochester blev en man skrämd av en geting när han borstade sina tänder. När han försökte skrämma iväg getingen välte han ett glas vilket skapade sprickbildning i handfatet med skador på över 1000 pund.

3. En kattägare i staden Milton Keynes lämnade in ett ersättningsanspråk på 470 pund efter att hans katt hade vält en kopp kaffe över en laptop.

5. En duva knuffade ner en vas i toaletten i Northampton, vilket resulterade i ett ersättningsanspråk på 193 pund för en sprucken toalett.

6. En hund i staden Carlisle blev överraskad av dörrklockan. Hunden hoppade på sin ägares laptop och orsakade skador på ett värde av 470 pund.

7. Två bråkandes katter i Norwich slog omkull en TV som resulterade i ett ersättningsanspråk på 380 pund.

8. En man från staden Enfield smälte sin grill värd 1300 pund när han skulle grilla en hel gås.

9. I Belfast blev en man biten av sin skäggagam när han rensade dess tank. Bettet gjorde att mannen hoppade baklänges in i sin tv, vilket resulterar i ett ersättningsanspråk på 400 pund.

10. Två skator i staden Kilmarnock flög igenom och krossade ett växthus vilket resulterade i skador på 400 pund.

Peter Corfield, vd på försäkringsbolaget RIAS, kommenterar listan: "Inte varje ersättningsanspråk vi får in är enkla och det är intressant att djur har varit de främsta ”syndarna” under året. Det verkar som det mesta kan hända i hemmet och det bästa sättet att hantera det är att se till att du har rätt skyddsnivå i din hemförsäkring."

Orginalartikel hos Compricer: Tio bisarra försäkringsfall