Den robusta elverktygsväskan Basic Set L från Wiha innehåller en basutrustning av högkvalitativa handverktyg för mobil användning. Foto: Wiha Werkzeuge GmbH

Verktygsväska för elektriker från Wiha

Elverktygsväskan Basic Set L från Wiha är utrustad med 34 högkvalitativa handverktyg och innehåller all nödvändig basutrustning för mobil användning.

• Robust konstruktion, tillverkad i polypropylen
  • Flexibel med extra lagringsutrymme för små delar och maskiner
  • Damm- och vattentät enligt skyddsklass IP 67

Conrad har utvidgat sitt sortiment av produkter för verktygsförvaring med elverktygsväskan Basic Set L från Wiha. Denna verktygsväska är användbar i många sammanhang och fungerar för både lätta och komplexa arbetsuppgifter. Den passar för professionella elektriker som arbetar mobilt, för praktikanter inom elområdet och för till exempel vaktmästare, som bara behöver arbeta med elverktyg då och då.

”Denna praktiska verktygsväska innehåller en perfekt basutrustning med högkvalitativa handverktyg för mobil användning. Den största delen av väskans innehåll består av internationellt märkta VDE-isolerade verktyg, som vart och ett testats vid 10 kV AC och godkänts för 1 kV AC. Detta ger extra säkerhet när du arbetar med spänningsförande delar", förklarar Jürgen Kreiner, senior produktchef på Conrad Electronic.

Verktygsväskan erbjuder stor flexibilitet tack vare ytterligare öglor och extra förvaringsutrymme för individuell extrautrustning eller smådelar och maskiner.

Väskan är tillverkad av polypropylen, vilket gör den mycket robust. Den kan skyddas mot stöld med hjälp av ett hänglås som finns som tillval och kan fästas på integrerade öglor. Ett ergonomiskt tvåkomponenthandtag gör väskan bekväm att bära.

Verktygsväskan Basic fungerar även bra att ha med på flygresor, tack vare en ventil för lufttrycksutjämning. Det finns en namnskylt där du själv kan ange uppgifter som tydligt identifierar vem väskan tillhör.

Verktygsväskan från Wiha är certifierad enligt skyddsklass IP 67 och därmed damm- och vattentät. Med en volym om 20 liter och en tillåten lastkapacitet på upp till 14,2 kg är väskan lämplig för en mängd olika förhållanden. Väskans innermått är 42 cm x 30 cm x 16 cm och yttermåtten är 45,7 cm x 36,7 cm x 18,3 cm.

Följande verktyg finns i Basic Set L elverktygsväska: flacktång 200 mm, sidavbitare 160 mm, avisoleringstång 160 mm, tång Wiha nr 35861, insexskruvmejsel, avmantlingsverktyg, tumstock Wiha nr 42068 och vattenpass 40 cm. Dessutom innehåller väskan diverse VDE-isolerade spår- och stjärnskruvmejslar och en skruvmejsel plus/minus.

Mer information om elverktygsväskan Basic Set L från Wiha.