Conrad Sourcing Platform har över 250 000 produkter som vänder sig till inköp av verktyg och verkstadsutrustning. Bildkälla: Conrad Electronic

Verktyg och verkstad i fokus hos Conrad

Oavsett om det är ett nyinköp eller utökning av verkstadsutrustning är Conrad en kompetent partner med över 250 000 produkter inom verktygs- och verkstadsområdet.

• Enkelt produktval, snabba inköpsprocesser och omfattande tjänster
  • Mångsidigt kvalitetsverktyg och TOP-varumärken för många B2B-användningsområden
  • Expertlösningar för arbetssäkerhet

Conrad är på god väg att bli Europas ledande B2B-inköpsplattform när det gäller tekniska driftbehov för verksamheter. Företagskunder erbjuds nu ett ännu bredare urval av både produkter och tjänster. För att kunna tillgodose B2B-kunders behov i ännu större utsträckning och på ett mera målgruppsorienterat vis kommer fokus under 2021 ligga på att göra det lättare för kunden att handla på Conrad Sourcing Platform. Detta med hjälp av särskilda Conrad-lösningarna och riktade kvartalskampanjer.

Vi börjar med verktygs- och verkstadssortimentet, som består av mer än 250 000 artiklar. Detta inkluderar elektriska verktyg, handverktyg och produkter för verkstäder. Sortimentet omfattar dock inte bara effektiva lösningar för verktygsförvaring och infästning, utan även allt inom arbetssäkerhetsområdet, oavsett om det gäller kontinuerlig användning på byggarbetsplatser, för daglig användning i Facility Management, för industriellt underhåll eller till exempel inom fordonsindustrin. B2B-kunder inom underhåll och skötsel, installation eller konstruktion har därmed sina kompletta tekniska driftskrav täckta inom en lång rad av tekniska användningsområden.

Tack vare långvariga relationer med tillverkare och leverantörer kan Conrad garantera att de senaste innovationerna och produkterna alltid förhandlas fram och att själva upphandlingsdelen kan hanteras snabbt. Det befintliga utbudet av verktyg och verkstadsutrustning omfattar toppmärken som Bosch, Makita, Dremel, Metabo, Knipex, Wera, Toolcraft, Fischer, HellermannTyton, 3M, Uvex, Weller, Gedore, Wiha, Fein, Loctite och DeWalt, och här finns alltid en hög produktkvalitet.

Utöver de många olika produkterna erbjuder Conrad Sourcing Platform även omfattande tjänster. Om en artikel eller reservdel inte finns online, är det möjligt att använda sig av en annan lösning: man kan få hjälp av Conrad Procurement Service-team som söker i företagets världsomspännande leverantörsnätverk för att hitta det kunden leter efter. En annan service som förenklar inköpsprocessen är vår offert-tjänst.

”Med Conrad Sourcing Platform tillgodoser vi våra kunders behov av effektiva digitala lösningar genom enkla, snabba och omfattande upphandlingar. Vi säkerställer ett brett utbud av produkter och produktkvalitet genom våra höga kvalitetskrav. Individuella inköpslösningar via Smart Procure, OCI-webbshopar eller e-kataloger automatiserar orderprocessen betydligt. För oss består plattformsekonomi av det optimala nätverket av maskiner och människor: oavsett om det handlar om online-communities, kundservice, key account-teams eller affärsrådgivning i våra filialer kan våra kunder lita på att Conrad fortsätter att tillhandahålla en personlig service”, säger Ralf Bühler, VD på Conrad Electronic.

Mer information om aktuell kampanj