Från blogg till onlinemagasin - Inredningsvis växer och söker medarbetare!

Från blogg till onlinemagasin - Inredningsvis växer och söker medarbetare!

Många vill lyckas att tjäna pengar online men få lyckas tyvärr! Så hur gör man? Vad är nyckeln till att bli en sann ”online money maker” som andra avundas? Maria på Inredningsvis är en av dem som lyckats. Hennes sajt Inredningsvis.se startade som en ren hobby 2012. Och har med åren växt till en av Sveriges mest lästa sidor om hem, inredning och lifestyle. Idag lever Maria helt från sajten och sina sociala media. Men hon säger att framgången kom inte över en natt, som många verkar tro. Det tar lång tid att bygga upp en stadig online verksamhet som man faktiskt kan leva på.

Här har vi intervjuat Maria Ljungström som grundat Inredningsvis och ställt 3 snabba frågor till henne om att lyckas och tjäna pengar online.

Hur startade allt för dig med Inredningsvis? Och hade du som mål från start att tjäna pengar online.

Maria: Nej jag hade absolut inget i tanke att tjäna några pengar alls på sajten. Jag starta den endast som 100 % hobby, då jag alltid älskat inredning och vackra miljöer. Det var min dåvarande kille Jon som kom med förslaget 2012, att jag skulle starta en blogg. Jag visste absolut inget om att blogga mer än jag läst om Blondinbella att hon bloggade. Däremot har jag alltid varit säker på min skrivartalang och hade tankar på att bli journalist från start. Detta syntes i inläggen Maria gjorde och mixen med inredningsintresse och skrivartalang blev snabbt en succé.

När märkte du att Inredningsvis var något du kunde tjäna pengar på?

Det var efter några års bloggande, jag märkte att företag började höra av sig och ville synas på min sajt. Jag började då fatta att detta kan bli något större. Jag började senare kontakta företag själv och erbjuda reklam. Sedan bara rullade det på.

2018 upptäckte jag så affiliate marknadsföring. Det blev vändpunkten på hela Inredningsvis business. Jag började sälja otroligt bra till vissa av de större heminredningsföretagen online. Därmed gick affiliates intäkterna över till att bli en av Inredningsvis viktigaste inkomstkällor. För alla som inte vet vad affilates är det när ni klickar på länkar för att köpa saker online och sajtens ägare får sedan provision på köpet.

Mitt tips för att tjäna pengar online är att vara öppen för många olika inkomstkällor än bara en. Då låser man sig inte och kan praktiskt taget dra in hur mycket pengar som helst.

Om du får ge några tips till alla därute som vill tjäna pengar online vad skulle det vara?

Att starta aldrig nåt online BARA för att tjäna pengar, som ni inte är ett dugg intresserade av. Detta kommer aldrig funka och folk ser igenom det direkt. Nej satsa på nåt ni gillar att skriva om eller göra online istället. Om ni har kul med det ni gör kommer företag känna av det och komma till er automatiskt. Se bara på humorgruppen JLC som gjort roliga klipp på Instagram och vunnit allas hjärtan, samt tjänar stora pengar på det de gör.

Förvänta er inte succé över en natt! Detta är mitt viktigaste tips att det tar lång tid bygga upp ett starkt brand. Ni kommer få jobba hårt vissa perioder, men det lönar sig längre fram. När det går som bäst online kan man praktiskt taget leva på passiva inkomster. Det bästa med mitt jobb är helt klart friheten, den är oslagbar.

Från i år har Inredningsvis gått från blogg till att bli ett helt onlinemagasin om hem och lifestyle.

Nu växer Inredningsvis ännu mer och letar efter en duktig mediasäljare som kan sköta sponsrade samarbeten. Om du känner att du är vass på försäljning/PR och har jobbat online med Social media något. Då kan DU bli en del av Inredningsvis och få nya sköna erfarenheter av att jobba med ett känt brand online online.

Kontakt:

Maria Ljungström