Upptäck ECO WAVES: Framtiden för en renare marin miljö

Upptäck ECO WAVES: Framtiden för en renare marin miljö

Möt entreprenörerna bakom ECO WAVES

Christin och Daniel, hjärnorna bakom Tallhaga Invest AB, har med sin medvetenhet om de miljöproblem inom marina sektorn skapat ECO WAVES. Lanserat 2024, representerar ECO WAVES en banbrytande satsning på att förändra hur vi tar hand om våra vatten genom ett unikt samarbete med Hripa AB. Genom att välja ECO WAVES gör du mer än att bara skydda din båt; du blir en del av rörelsen mot en renare och mer hållbar marin miljö.

BaSiliCoat®: Revolutionera ditt Båtskydd

Som den exklusiva återförsäljaren av BaSiliCoat®, står ECO WAVES i frontlinjen för att erbjuda en miljövänlig antifouling-lösning som är både effektiv och skonsam mot våra hav. Till skillnad från traditionella båtbottenskydd som ofta innehåller skadliga kemikalier, är BaSiliCoat® en revolutionerande produkt med en unik blandning av bariumsulfat, mineralolja och natriumsilikat. När dessa ingredienser möter saltvatten, skapas en stark, hal och gelaktig yta som aktivt motverkar marina påväxter som havstulpaner och alger, vilket håller din båt ren och minskar bränsleförbrukningen.

BaSiliCoat® är inte bara en vinst för din plånbok genom lägre bränslekostnader, utan även en seger för miljön. Produkten är fri från giftiga kemikalier och baseras på säkra, allmänt tillgängliga råvaror, vilket gör den till en oöverträffad lösning för den medvetna båtägaren. Att välja BaSiliCoat® innebär att du bidrar till skyddet av våra känsliga marina ekosystem och tar ett steg mot en hållbar framtid.

Med ECO WAVES och BaSiliCoat® kan du njuta av dina marina äventyr med vetskapen om att du gör det på det mest miljövänliga sättet. Gör ett val idag för en renare och grönare marin miljö för oss alla. Välkommen ombord på ECO WAVES – där framtidens båtskydd möter hållbarhet.