Conti Coach och Conti CityPlus

Bussföretagare lovordar prestandan hos bussdäck från Continental

Utmärkta bromsegenskaper och bättre grepp på vått underlag under däckens hela livslängd

Conti Coach: Mycket kostnadseffektivt med bränslebesparingar på upp till 3 procent

Conti CityPlus: Optimal åkkomfort och perfekta köregenskaper

Hannover 15 oktober 2015

Komfort, kostnadseffektivitet och säkerhet är avgörande krav som bussdäck måste uppfylla. Continentals tredje generation av däck för passagerartransport innehåller ett brett utbud av säkra bussdäck. Däckserierna Conti Urban, Conti CityPlus och Conti Coach täcker in samtliga användningsområden, från vanliga stadsbussar via regionala busstransporter till långfärdsbussar. Varje däcktyp är konstruerad för en specifik typ av användning och för att uppfylla respektive kunders behov.

Conti CityPlus HA3 är specifikt utvecklat för att användas vid regionala transporter och levererar exakt vad som krävs i detta krävande och växande segment. Däcket är lämpligt att montera på alla axlar och finns i dimensionen 295/80 R 22.5. Det utmärker sig genom utmärkta vägegenskaper och säkert grepp på våta underlag samt mycket lång livslängd och jämnt slitage. Kraftiga 3D-sajpningar säkerställer ännu bättre väggrepp och förutsägbara bromsegenskaper under däckets hela livslängd.

Conti Coach HA3 är utvecklat för långresor samt montering runt om och finns i dimensionerna 295/80 R 22.5 och 315/80 R 22.5. Tack vare slitbanans gummiblandning, som är särskilt utvecklad för passagerartransport, och mönsterdesignen med solida 3D sajpningar för bättre grepp, ger däcken maximal säkerhet och optimal åkkomfort i kombination med förbättrat rullmotstånd. Vid körning ger Conti Coach HA3 ett säkert grepp, riktningsstabilitet och exakt styrning, liksom höga prestanda på vått underlag under däckets hela livslängd, tack vare sajpningsteknologin.

Constantin Batsch, vice VD för affärsområdet lastbilsdäck i EMEA-länderna: ”I det växande segmentet för kommersiell passagerartransport möter bussföretagen hård internationell konkurrens, särskilt inom längre resor. Den viktigaste aspekten för dem är passagerarnas åkkomfort samt säkerhet och kostnadseffektivitet, alltifrån bränsleekonomi till regummerbarhet – Continentals bussdäck erbjuder allt detta.”

Så här säger kunderna om Continentals utbud av bussdäck:

Mycket kostnadseffektivt med bränslebesparingar på upp till 3 procent

Luca Montanaro, fordonsansvarig på det italienska bussföretaget Star SPA: ”Vårt företag erbjuder säkra och bekväma passagerartransporter till förmånliga priser. Däckens prestanda har en direkt påverkan på bussflottans kostnadseffektivitet. Sedan vi började använda Conti Coach-däck har vi kunnat minska fordonens bränsleförbrukning med upp till 3 procent. Och däckens livslängd är imponerande.”

Om Star SPA Huvudkontor: Lodi, Italien Grundat: 1922

Fordonspark: 130 fordon

Utmärkta bromsegenskaper

Luc Meekers, fordonsansvarig på Staf Cars i Lommel, Belgien: ”Vi tillhandahåller tillförlitliga busstransporter hela året mellan städer runt om i Belgien och även utanför landets gränser. Det innebär att vi behöver däck som ger optimala prestanda på alla typer av vägar. Därför förlitar vi oss på premiumdäck från Continental. Både Conti CityPlus och Conti Coach har imponerat på oss med sina utmärkta kör- och bromsegenskaper, även på våta vägar. Våra kunder och chaufförer känner sig alltid säkra ombord.”

Om Staf Cars Huvudkontor: Lommel, Belgien Grundat: 1957

Fordonspark: Mer än 100 bussar

Utmärkt åkkomfort

Ingo Kehl, VD för Sieckendiek GmbH & Co. KG, ett bussföretag och auktoriserad MAN-verkstad med huvudkontor i Versmold-Peckeloh, Östwestfalen, Tyskland:

”Vi vill säkerställa att våra kunder når sina destinationer säkert och enligt tidtabellen, så bussflottans säkerhet och kvalitet är av allra största betydelse för oss. Här ingår förstklassiga däck. Conti Coach-däcken uppfyller våra höga krav: enastående körkomfort, perfekta vägegenskaper och tyst gång– allt detta uppskattas i högsta grad av våra kunder.”

Om Fritz Sieckendiek GmbH & Co. KG/Sieckendiek Truck & Bus Service Huvudkontor: Versmold-Peckeloh, Tyskland Grundat: 1965/1978

Fordonspark: Fler än 40 bussar och turistbussar

Continental utvecklar smart teknik för att transportera människor och deras varor.
Vi är en pålitlig partner: internationell tillbehörsleverantör för fordon, däcktillverkare och industripartner som erbjuder hållbara, säkra, bekväma, anpassade och prisvärda lösningar.
Under 2014 uppgick koncernens försäljning till cirka 34,5 miljarder EUR uppdelat på fem divisioner: Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Tires och ContiTech.
Continental har för närvarande mer än 200 000 anställda i 53 länder.