Pressfoto: Continental receives approval from Fendt.

Continental TractorMaster får OE-godkännande från Fendt

• Nu kan hela 200 Vario- och 300 Vario-serien från Fendt utrustas med TractorMaster
  • Fendts traktorer kan beställas med aktuella däcken från Continetnal omgående

Göteborg, 25 mars 2021. Continentals TractorMaster däckkombinationer 600/65R38 och 540/65R24 samt 540/65R34 och 440/65R24 har fått godkännande från Fendt. Från och med nu kan alla traktormodeller i 200 Vario- och 300 Vario-serien utrustas i dessa kombinationer – och fler kan följa.

Godkännandet innebär att Continental-däcken i framtiden kommer att listas i Fendts prislistor och kan därmed väljas av kunderna som däck på deras Fendt-traktorer. Den tillhörande prislistan, som redan nu finns ute i butikerna, gäller från och med slutet av mars.

Fendt, som är baserat i Marktoberdorf i regionen Allgäu i Tyskland, har varit en del av den amerikanska jordbruksmaskinkoncernen ACGO GmbH sedan 2009. Fendt är därmed den andra tillverkaren från ACGO som Continental har vunnit som kund, efter Valtra, vars traktorer redan har utrustats med däck från Continental sedan 2018. I linje med Continentals tillväxtstrategi för jordbrukssektorn strävar också Fendt efter en omfattande expansion av sin försäljningsorganisation i Nordamerika.