Cool Company ökar på tillväxten med kraftig framfart i Danmark

Frilansbolaget Cool Companys tillväxtresa fortsätter starkt även under oktober 2021 och växer med hela 22 procent jämfört med samma period förra året. Bolaget som nyligen tog klivet in i Danmark redovisar en ökning där med 41 procent sedan september. Tillväxten fortlöper för bolaget även i Storbritannien som under oktober ökade med hela 249 procent.

Cool Company finns sedan tidigare i Sverige, Norge och Storbritannien, och nyligen har de även etablerat sig i Danmark. Där har tillväxten direkt tagit fart och ökningen i oktober jämfört med månaden innan når 41 procent.

Hela Cool Companygruppen fortsätter växa, och oktober 2021 är inget undantag. Under månaden växer bolaget med 22 procent och antalet användare ökar med 11 procent jämfört med oktober 2020. Dessutom ser tillväxten i november ut att bli ännu kraftigare då bolaget aldrig tidigare startat en månad så starkt.

- De positiva siffrorna fortsätter för hela bolaget, och det känns otroligt roligt att Danmark fått en sådan rivstart. Framtiden känns minst sagt spännande, säger Jonny Simonsson, CFO på Cool Company.

Storbritannien fortsatt i framkant - växer med 249 procent

Tillväxten fortsätter i rask takt i Storbritannien under oktober, där en ökning om hela 249 procent redovisas, jämfört med samma period förra året. Det är även i Storbritannien som antalet användare trappas upp mest, i oktober ökade användarantalet med 877 procent.

- Den kraftiga tillväxten vi har i Storbritannien visar inga tecken på att mattas av. Vi har kommit med rätt lösning i rätt tid för att möta behoven som uppkommit samband med både Brexit och den nya skattelagen IR35, säger Jonny Simonsson.