Cool Company slår nytt rekord i november med nära 40 procents tillväxt

Frilansbolaget Cool Company fortsätter växa och för november redovisas en rekordmånad med en tillväxt på hela 39 procent. Samtidigt som bolaget fortsätter tillväxten i Storbritannien, med 513 procent i november, växer de även i Skandinavien. Tillväxten når 34 procent i Sverige och 22 procent i Norge, jämfört med samma period förra året.

Hela Cool Companygruppen gör en rekordmånad och den totala tillväxten för bolaget når hela 39 procent. Under november skickades det 19 procent fler fakturor än samma period förra året, och 12 procent fler frilansare valde att använda tjänsten.

- Vi är en otroligt viktig lösning för det som sker på arbetsmarknaden just nu, både för frilansare och företag. Hela året har det synts en större efterfrågan på den här typen av tjänster, och våra rekordsiffror i november visar inga tendenser på att det är på väg att ändras, säger Jonny Simonsson, CFO på Cool Company.

Cool Companys framgångsvåg drar fram över Skandinavien

Under året har Cool Company genomgående redovisat en stark tillväxt, inte minst i Storbritannien där förutsättningarna på arbetsmarknaden förändrats kraftigt. I november sticker även siffrorna i Sverige, Norge och Danmark ut, och en kraftig tillväxt syns på alla plan.

Nyligen etablerade sig Cool Company i Danmark, där de under november växer med hela 63 procent sedan oktober. I Norge gör bolaget också en rejäl ökning och växer med 22 procent samtidigt som antalet skickade fakturor ökar med hela 47 procent. Även Sverige gör en stark månad, där redovisas en ökning om 34 procent, antalet skickade fakturor ökar med 14 procent.

- Det känns tryggt att vi växer på alla de olika marknaderna, säger Jonny Simonsson.

I Storbritannien har Cool Company haft en rejäl tillväxt under hela året, november fortsätter i samma spår och de växer med 513 procent, jämfört med november 2020. Antalet anslutna frilansare i Storbritannien ökar med 608 procent och antalet skickade fakturor ökar med så mycket som 1292 procent.