Foto: Roland Magnusson

Marknadsledande Cosafe expanderar nu till grannländerna Finland och Norge

Cosafes framgångar i Sverige har skapat stort intresse från de nordiska grannländerna och nu expanderar bolaget med dedikerade team för finska och norska marknaderna.

Cosafes kostnadseffektiva kommunikations- och säkerhetsplattform för att larma, hantera och förebygga incidenter har blivit en succé på svenska marknaden. Cosafe används idag av hundratals företag, kommuner och skolor. Sverige är fortfarande största marknaden men Brasilien och norra Europa förväntas växa lika snabbt kommande åren.

Cosafes plattform har senaste två åren vidareutvecklats av hundratals säkerhetschefer vilket resulterat i en kraftfull och kundorienterad lösning för att skapa trygga, resilienta och hållbara organisationer.

- Våra kunder kan nu enklare och snabbare kommunicera vid en kritisk händelse som t.ex. olycka, hot, våld, IT-intrång, mediakris eller extremväder. Rätt information skickas till rätt person vid rätt tillfälle vilket hjälper ledare att återta kontroll över situationen och leda krishanteringen oavsett var man befinner sig. Kunderna känner sig tryggare, förberedda och kan minimera effekterna av en händelse, säger bolagets VD Alexis Nicou.

Bolaget är väl positionerat för fortsatt tillväxt i Sydamerika och norra Europa vilket innebär att dedikerade satsningar i fler länder kommer ske successivt under 2022 och 2023.

Om Cosafe:
Cosafe är ett svenskt SaaS-bolag inom sectech som hjälper organisationer att hålla sina medarbetare trygga, säkra och informerade. Plattformen löser utmaningen med kritisk kommunikation i alla situationer oavsett var man befinner sig. All data lagras på hållbara och klimatvänliga ISO-certifierade datacenter av högsta säkerhetsklass. Bolaget är baserat i Stockholm, Sverige och São Paulo, Brasilien.

English:

The success in Sweden has generated increasing interest from the Nordic neighbors, and now Cosafe is expanding with dedicated teams for the Finnish and Norwegian markets.

The cost-effective communication and security platform for alerting, managing, and preventing incidents has been successful in the Swedish market. Today Cosafe is trusted by hundreds of companies, municipalities, and schools. While Sweden is still the company's largest market, the Brazilian and northern European markets are expected to multiply in the coming years.

Over the past two years, hundreds of security managers have been actively engaged in developing the Cosafe platform, which has resulted in a powerful and customer-centered solution for enabling safe, resilient, and sustainable organizations.

- In the event of a critical event such as an accident, threat, violence, cyber crime, media crisis, or extreme weather, our customers can communicate easily and quickly. The right information is sent to the right person at the right time, which helps leaders regain control of the situation and lead the crisis management activities regardless of location. Our customers feel safer, well-prepared and able to minimize the detrimental effects of a critical event, says CEO Alexis Nicou.

The company is well-positioned for continued growth in South America and northern Europe and in 2022 and 2023 the platform will be launched in more countries with dedicated teams.

About Cosafe:
Cosafe is a Swedish SaaS sectech company that helps organizations keep employees safe and informed. The platform is the solution to critical communication in all situations, regardless of where you are. All data is stored in sustainable and climate-friendly ISO-certified data centers of the highest security class. The company is based in Stockholm, Sweden and São Paulo, Brazil.

Den kundefterfrågade applikationen används idag av flera företag, kommuner, skolor och organisationer och har på kort tid fått stor uppmärksamhet. Plattformen hjälper verksamheter att uppfylla arbetsmiljökrav, samla och strukturera sin incident- och krishantering samt effektivisera sin kommunikation, inkallning, inrymning och utlarmning etc.

Relaterat innehåll

Cosafe - digital säkerhetsplattform för att larma, hantera och förebygga incidenter

Cosafe är ett svenskt SaaS-bolag inom sectech som hjälper organisationer att hålla sina medarbetare trygga, säkra och informerade. Hundratals säkerhetsansvariga har varit aktivt engagerade i att vidareutveckla Cosafe-plattformen, vilket har resulterat i en lättanvänd, kraftfull och kundcentrerad lösning för att larma, hantera och förebygga incidenter. Plattformen löser utmaningen med kritisk kommunikation i alla situationer oavsett var man befinner sig.

All data lagras på hållbara och klimatvänliga ISO-certifierade datacenter av högsta säkerhetsklass. Bolaget är baserat i Stockholm, Sverige och São Paulo, Brasilien. För mer information, se www.cosafe.se

Cosafe Technology