Head Office of Sigtuna Municipality in Märsta, Sweden. Källa: Wikimedia Commons, Stefan Sjogren (author Brorsson)

Sigtuna kommun tecknar avtal med CoSafe Technology

Sigtuna kommun väljer CoSafes digitala kommunikationsplattform för att tillgodose behovet inom incident-, kris och larmhantering.

Idag har Sigtuna kommun drygt 48 000 invånare fördelat på Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Varje år passerar mer än 25 miljoner människor kommunen via landets största flygplats och det planeras att inom de närmaste åren bygga mer än 3 000 nya bostäder.

Ett av kommunens främsta mål är trygghet med fokus på att Sigtuna kommun ska vara en bra plats för alla att bo, leva och verka i. Målsättningen med kommunens arbete är därför att, utifrån aktuell forskning och beprövad erfarenhet, minska brottsligheten och därigenom öka tryggheten för att skapa förutsättningar för att människor och företag ska vilja etablera sig i kommunen.

Nu tecknar Sigtuna kommun avtal med CoSafe Technology för att använda den moderna digitala kommunikationsplattformen CoSafe.

- Vi är väldigt glada för förtroendet och välkomnar Sigtuna till CoSafe. Vi har nu många kommuner som ser ett stort värde i vår plattform som enkelt och flexibelt kan användas till alla typer av verksamheter inom en kommun, dessutom till en väldigt konkurrenskraftig kostnad, säger Lars Blomgren, CoSafe Technology AB.

Källa: www.sigtuna.se