Silestone-ytor helt producerade med förnybar energi, återvunnet vatten och sammansatt med en hybridformula utav förstklassiga mineraler, kvarts och återvunnet glas.

Silestone- ytor helt producerade med förnybar energi, återvunnet vatten och sammansatt med en hybridformula av förstklassiga mineraler, kvarts och återvunnet glas.

Vad är Silestone® med HybriQ®-teknologi?

HybriQ® är en banbrytande och egenutvecklad teknologi från Silestone®
En innovativ generation av ytor helt producerade med förnybar energi, återvunnet vatten och sammansatt med en hybridformula: en ny blandning av förstklassiga mineraler, kvarts och återvunnet glas.
Mer utsökt. Mer hållbar. Mer innovation. Mer Silestone®.

100% Förnybar energi

MER INNOVATION. UTMÄRKT PRESTANDA

98% Återvunnet vatten

MER DESIGN

Den nya sammansättningen av mineraler utav högsta kvalitet från hela världen har valts ut för varje design. Detta gör att Silestone kan uppnå större färgdjup, texturer och toner som skapar unika och personliga interiörupplevelser.

Tillverkad av mineraler & återvunnet glas

MER HÅLLBAR

HybriQ + använder minst 20% återvunnet material i sin sammansättning, till exempel glas, och produktionsprocessen drivs helt av förnybar energi och återvunnet vatten.

Silestone Sunlit Days - den första koldioxidneutrala kollektionen

Vi presenterar den första koldioxidneutrala Silestone®-kollektionen, ett engagemang för hållbarhet där vi minskar och kompenserar för utsläpp från produktionsprocessen med skogsplanteringsprojekt. Detta miljöengagemang har resulterat i ett samarbetsprogram för bevarande av havsbotten och vår miljö. Sunlit Days är inspirerad av stämningsfulla medelhavstoner i en unik livsstil.

Läs mer här
Gå med i vår B2B serviceportal