Cosentinos monter på Fuorisalone, MIlano

Cosentino erövrar Milano med sina nyheter och kontinuerliga innovation

De nya Dekton-kollektionerna®, Cosentino City Milan-agendan och deltagande i några av de mest framstående installationerna på Fuorisalone är exempel på framgången med Cosentinos deltagande under Milano Design Week.Med återgången till den "nya normaliteten" har Milano Design Week med all kraft efter tidigare inställda år nu skördat en stor framgång för antalet deltagande. Endast för Salone del Mobile, som äger rum i Rho Feria Milano-arenan, kom förra veckan 262 000 personer på besök från 173 länder. Under tiden, inne i centrum, beräknde de milanesiska myndigheterna en tillströmning av mer än 400 000 besökare för att njuta av veckan koncentrerat både till de olika showrooms och butikerna i centrum, liksom Fuorisalone.

Under denna vecka har Cosentino stolt deltagit i veckans nyckelområden och tillkännagav sina senaste och efterlängtade lanseringar i år både på mässan och på Cosentino City Center Milano. Cosentino har tagit emot en mängd kunder och professionella från alla de fem kontinenterna och deltagit i några av de mest hyllade installationerna på Fuorisalone.

Cosentino monter/S.Project tjänade inte bara till som vårt deltagande och plats för att organisera möten med besökare på mässan, det var också den perfekta installationen. Här visades företagets två huvudlanseringar i år upp för alla yrkesverksamma som kom till montern: de imponerande Kraftizen- och Onirika-kollektionerna i den ultrakompakta koldioxidneutrala Dekton®.

Dessa nyheter presenterades också på Cosentino City Milano. Beläget i hjärtat av staden, var Cosentinos showroom värd för en daglig agenda med events för företagets kunder: Ett av eventen var presentationen av vinnaren i tävlingen "Let's Design - Design in Dekton®” med närvaro av Joe Bastianich, Cosentinos nya ambassadör i Italien. Även den exklusiva introduktionen av den nya handfats-kollektionen Scondido utav den nederländska designern Remy Meijers tillverkad i Silestone® Sunlit Days- en koldioxidneutral kollektion.

Slutligen täckte Cosentino-produkter olika Fuorisalone-projekt. En av de mest besökta var installationen ”Divided Layers” som möbeltillverkaren Kholer, i samarbete med designern Daniel Arsham, presenterade på Palazzo del Senato. Olika tillämpningar av Dekton® i ett av Palazzo-utrymmena blev mycket uppskattade.

För Silestone® visades olika färger från kollektionen Eternal upp (Marquina och Calacatta Gold) och Ethereal Noctis ytor, liksom Dekton® Laurent och Trillium. Detta gjordes på Hotel Melía Milano Masaccio inom ”FRAMES”, en installation designad av studion Vittorio Grassi Architects. Och precis som tidigare år upprepades närvaron på ”Masterly – The Dutch in Milano”, där holländska designers, konstnärer, hantverkare och företag ockuperar Palazzo Francesco Turati med sina mönster. I år samarbetade Cosentino Nederländernas team återigen med industritillverkaren Pillen Group med sitt förslag till utekök.

Cosentino & Milano Design Week 2022 Press Kit