Nääs Fabriker till Countryside Hotels

Nääs Fabriker till Countryside Hotels

Ett av Sveriges mest spektakulära hotell; Nääs Fabriker Hotell & Restaurang vid sjön Sävelången några mil nordost om Göteborg, är nytt medlemshotell i Countryside Hotels och blir organisationens femte hotell i Västra Götalandsregionen och det 42:a i Sverige.

Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels säger: ”Nääs Fabriker har allt som Countryside Hotels står för; kvalitet, service, bra kök och historik i en vacker miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda ännu en hotellpärla i regionen.

Hotellets VD Kristina Christofferson, säger: "Countryside Hotels känns som det perfekta komplementet för oss för att nå ut till privatmarknaden. Det känns väldigt roligt att få vara en del av en hotellkedja som är förknippad med hög kvalitet och högklassiga medlemshotell".

Hotellet ligger i ett tidigare bomullsspinneri från 1800-talet vid sjön Sävelången, några mil nordost om Göteborg. Sedan öppningen 2007 har området förvandlats till ett utflyktsmål med hotell, restaurang, café och butiker. Utöver 57 stiliga och generösa gästrum, finns här även praktfulla lokaler för bröllop och fester av olika slag för upp till 130 personer.

Den som är shoppingsugen eller vill njuta av lokal konst, får sina lustar tillfredsställda i områdets livsstilsbutik eller hotellets galleri. För den som föredrar mer fysiska aktiviteter kan man välja bland såväl Öijareds Goflklubb, segling, ridning på Islandshästar som hotellets egen sjöbastu.

Med Nääs Fabrikers 61 poäng i White Guide, har nu Countryside Hotels 24 listade anläggningar i den prestigefulla guiden.

Nääs Fabriker Hotell & Restaurang blir Countryside Hotels femte medlemsanläggning i Västra Götalandsregionen och ansluter sig till Albert Hotell, Kök & Konferens Trollhättan, Bjertorp Slott i Vara, Pensionat Styrsö Skäret på Styrsö, Salt & Sill på Klädesholmen samt Villa Sjötorp i Ljungskile, och blir organisationens 42:a hotell i Sverige.

Kontakt & bilder
Kristina Christofferson
Kristina.christofferson@naasfabriker.se
t. 0708-27 37 57