Bakom hållbarhetsöversynen ligger många timmars arbete och engagemang

Cramo AB belönas med EcoVadis Platina-medalj

Bland topp 1% globalt av de företag som utvärderats av EcoVadis

Cramo AB erhåller platinastatus i oberoende organisationen EcoVadis bedömning av bolagets hållbarhetsarbete. Efter en omfattande genomlyssning och klassificering rankas Cramo AB bland topp 1% globalt av de företag som utvärderats av EcoVadis.

På Cramo är hållbarhet fundamentet i vår affärsstrategi. Vår ambition är att gå i bräschen för att främja hållbarheten i uthyrningsbranschen. Detta för att kunna möta olika intressenters krav och internationella standarder.

Under 2020 anlitade Cramo AB den oberoende organisationen EcoVadis för att se över hållbarhetsarbetet – och tilldelades då guldmedalj. Utifrån ett antal parametrar bedömdes områdena miljö, arbetskraft och mänskliga rättigheter, etik och hållbara inköp.

Under 2021 gjordes utvärderingen igen, med resultatet att Cramo AB höjde sig ytterligare en nivå och har nu tilldelats EcoVadis Platina Medalj – därmed rankas Cramo AB bland de ledande 1 procenten av de företag som utvärderas.

Bakom hållbarhetsöversynen ligger många timmars arbete och engagemang berättar Madeleine Rinne, Gruppchef QSE, Cramo AB.

Madeleine Rinne
– Denna utmärkelse är en hyllning till teamets och hela organisationens engagemang och hårda arbete. Vi ska alla vara stolta över vad vi har åstadkommit och jag är säker på att detta kommer att öka intresset och viljan att upprätthålla och förbättra våra hållbarhetsprocesser i Cramo ännu mer.

Henrik Norrbom
– Jag är väldigt stolt över att vi förbättrat oss ytterligare i EcoVadis rankning. Jag ser det som ett bevis på hur långt vi kommit och att vi bidrar och har ökat vårt samhällsansvar ytterligare. Nu ska vi ska fortsätta jobba vidare med allt det vi gör bra och lära oss av det vi kan göra ännu bättre. Vår målsättning är att våra kunder ska kunna känna sig trygga och ha tillgång till de mest hållbara lösningarna i branschen, säger Henrik Norrbom, VD på Cramo AB.

Om EcoVadis

EcoVadis är en av världens största och mest betrodda leverantör av hållbarhetsbetyg för företag och skapar ett globalt nätverk av mer än 75 000 rankade företag. Deras metodik bygger på internationella hållbarhetsstandarder, inklusive Global Reporting Initiative, FN:s Global Compact och ISO 26000.

Läs mer: EcoVadis