Maskinentreprenörerna och Cramo fortsätter samarbetet

Det framgångsrika samarbetet som etablerades mellan Maskinentreprenörerna och Cramo AB för mer än 20 år sedan får sin förlängning när ett nytt treårsavtal tecknas dem emellan.

Det nya treårsavtalet omfattar ME:s samtliga medlemmar och erbjuder dem ett komplett paket i form av utrustning, service och nya digitala lösningar. Cramos digitala lösningar gör det bland annat möjligt för kunden att hyra sina maskiner och byggutrustning online, hämta miljödeklarationer och få bättre översikt över sina hyrda produkter samt boka returtransporter av hyrd utrustning.

– Vi ser hur Cramo utvecklar sitt Eco Choice sortiment, driver digitaliseringen och tjänsteutvecklingen runt kärnaffären men också hur de med den nya ägaren Boels Rental, gör stora investeringar i produktflottan som får full nationell spridning. Det är A och O för våra medlemmar som finns i hela landet. De behöver en stark och närvarande samarbetspartner inom hyrsegmentet – det möjliggör för dem att ta fler typer av jobb än de vanligtvis gör med endast den egna maskinparken, säger Maskinentreprenörernas Anette Lund , Avtalsansvarig på ME

Samarbetet som pågått i många år fortsätter alltså tre år till och omfattar samtliga medlemmar inom ME.

Henrik Tylestam, Key Account Manager på Cramo kommenterar affären;

– Vi har verkligen känt att samarbetet och relationen med ME landat rätt – att vi lyckats leva upp till förväntningarna som partner och inte bara som leverantör. Därför är såklart ett förnyat förtroende väldigt glädjande – det är roligt och inspirerande att få vara en del i ME:s medlemmars lyckade affärer. Vi ser fram emot att fortsätta den gemensamma framgångsresan.

För mer information om avtalet, kontakta:
Anette Lund på ME, 08-762 70 18
Henrik Tylestam på Cramo, 070-324 10 36

Om Maskinentreprenörerna, ME

Varje dag, året om, bidrar ME:s medlemmar till att Sverige fungerar. ME:s medlemmar är med där vi bygger nya bostäder, järnvägar och motorvägar. De röjer snö på ödsliga landsvägar, gräver ner miltals med bredband och drar vatten- och avloppsledningar. När du går förbi ett bygge och ser en stor gul maskin i arbete är det nästan alltid en medlem i ME som du ser göra sitt dagliga jobb. Entreprenadbranschen är under stark teknisk utveckling. ME finns på plats och stöttar sina medlemsföretag. ME representerar ca 4100 medlemsföretag över hela Sverige.