BIFA väljer återigen Cramo

BIFA väljer återigen Cramo

BIFA, Sveriges rikstäckande samarbetsbolag för byggnadsentreprenörer, väljer att förlänga sitt samarbete med Cramo AB och tecknar därmed ett nytt inköpsavtal för alla sina 60 medlemmar. Avtalet innefattar samtliga produkter och tjänster inom Cramos sortiment över hela Sverige.

– Resultatet blir högre effektivitet, lägre kostnader och långsiktiga relationer som gynnar båda parter. Vi har alltid haft en mycket bra relation med Cramo och vi fortsätter nu att utveckla den till gagn för alla våra medlemmar, säger BIFAs vd Johan Landberg.

BIFA föddes ursprungligen ur idén att hjälpa sina medlemmar sänka kostnader med hjälp av gemensamma inköpsavtal. Med tiden har idén kring en gemensam helhetssyn om en hållbar byggbransch och framtid vuxit fram, där BIFAs bidrag handlar om att främja effektivitet och enkelhet – liksom kunskaps- och erfarenhetsutbyte.

Med Cramos breda sortiment av moderna maskiner och drygt 100 depåer över hela Sverige skapas goda möjligheter för att möta samtliga medlemmars behov. Med gemensamma inköpsavtal och ett aktivt kunskapsutbyte i BIFAs stora nätverk blir det enklare att skapa mervärde för både medlemmar och leverantörer.

– Vi är otroligt glada över att vi får fortsatt förtroende i detta samarbete. Intresset för att hyra maskiner och utrustning växer stadigt när kraven på hållbara lösningar ökar. Där har vi tillsammans ett stort ansvar. Uthyrning i sig är en cirkulär affärsmodell som leder till minskad miljöpåverkan och bättre användning av resurser.

Nu fortsätter vi vårt gemensamma arbete med att utveckla nya lösningar och arbetssätt för att skapa säkra, hållbara och effektiva arbetsplatser, säger Niclas Svanqvist, Key Account Manager, Cramo.

Frågor kring avtalet besvaras av:

Kontaktuppgifter BIFA: vd Johan Landberg
    johan.landberg@bifa.nu