Cramo AB bland topp 1% - tilldelas återigen platinastatus av Ecovadis

Cramo AB bland topp 1% - tilldelas återigen platinastatus av Ecovadis

För tredje året i rad har maskinuthyrningsföretaget Cramo AB tilldelats platinastatus i EcoVadis bedömning av företagets hållbarhetsprestationer. Detta placerar Cramo AB bland de 1% bästa företagen globalt som utvärderas av EcoVadis.

"För att klara den hållbara omställningen behöver vi bygga smartare genom att dela både verktyg och kunskap - hållbarhet är grundstenen i vår affärsstrategi. Vår målsättning är att våra kunder ska känna sig trygga och ha tillgång till de mest hållbara lösningarna inom branschen", säger Cramo ABs vd Samuel Alteborg.

EcoVadis bedömning baseras på 21 kriterier inom områden som miljö, arbetsförhållanden, mänskliga rättigheter och hållbara inköpsprocesser. Cramos rankning tilldelas efter en omfattande genomgång inom samtliga av dessa områden.

"Vi är oerhört stolta över utmärkelsen som är ett uppskattat kvitto på att vi fortsätter att upprätthålla en mycket hög nivå i vårt arbete. Hållbarhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet och det hoppas vi att alla våra intressenter märker", säger Martin Freland, Kvalitets-, Miljö- och Arbetsmiljöchef på Cramo AB och får medhåll av Madeleine Rinne som arbetat med översynen;

”Hållbarhetsöversynen kräver många timmars arbete och engagemang. Nu ska vi ska fortsätta jobba vidare med allt det vi gör bra och lära oss av det vi kan göra ännu bättre. Platinautmärkelsen sporrar oss till att ta ytterligare hållbarhetssteg tillsammans med våra kunder” säger Madeleine.