Både Veidekke och Cramo AB lägger stor vikt vid samhällsansvar och har höga målsättningar i omställningen mot ett fossilfritt byggande.

Veidekke förlänger samarbetet med Cramo AB

Bygg- och anläggningsföretaget Veidekke förnyar sitt samarbetsavtal med maskinuthyrningsföretaget Cramo AB ytterligare 3 år, med möjlighet till vidare förlängning. Samarbetet ska bidra till att ytterligare driva på och utveckla frågor inom säkerhet, hållbarhet och arbetsmiljö långsiktig, samt skapa en gemensam grund för kommande utmaningar, så som omställningen till ett fossilfritt samhälle.

– Denna förlängning är ett bra kvitto på att vi redan idag har ett bra samarbete. Nu kan vi fortsätta att arbeta med viktiga frågor som gör våra arbetsplatser säkrare, mer hållbara och mer jämställda. Avtalet på 3 år skapar bra förutsättningar att långsiktigt och gemensamt kunna möta dessa mål. Samarbete och gemensam utveckling kommer att vara avgörande för hur vi klarar denna omställning, säger Niclas Svanqvist, Key Account Manager, Cramo AB.

Veidekke är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsföretag. Bolaget har en stark företagskultur som bygger på tydliga värderingar en hög grad av frihet under ansvar. Verksamhet i Sverige omfattas av bygg- och anläggningsprojekt.

Ett avtal mellan Cramo AS i Norge och Veidekke tecknades även under året.

– Att vi har avtal i både Sverige och Norge ger bra förutsättningar för att fördjupa samarbetet ytterligare, och en möjlighet att driva viktiga frågor ur ett nordiskt perspektiv. Jag är mycket glad och stolt över Veidekkes fortsatta förtroende för Cramo som en långsiktig samarbetspartner, säger Cramo AB:s vd, Henrik Norrbom.

För mer information om avtalet, kontakta:

Niclas Svanqvist, Key Account Manager, Cramo AB
niclas.svanqvist@cramo.com