Vågar du vara en del av lösningen tillsammans med Pär Holmgren och Gabriella Blomgren på The Meeting Point?

Nyhet -

Gabriella Blomgren från TCO Development och meteorologen/föreläsaren Pär Holmgren kommer till The Meeting Point! Som deltagare får du inte bara chansen att lyssna till dem som de fantastiska inspiratörer de är utan också ta fram idéer tillsammans med dem runt verkliga utmaningar i en kreativ process.

Vid årsskiftet blev Gabriella Blomgren ny marknadschef på TCO Development som jobbar med hållbarhetsfrågor och certifiering inom IT-sektorn. Hon har de senaste åren varit kommunalråd i Örebro kommun, och som ett av de yngsta kommunalråden i Sverige hade hon ansvar för strategiska och övergripande frågor inom klimat och miljö inklusive upphandling.

- Mitt engagemang ligger i hållbart företagande ur ett ekonomiskt, socialt och miljöperspektiv och det känns viktigt att arbeta i en verksamhet som driver på en hållbar utveckling. Att TCO Development arbetar inom IT ser jag som något positivt. IT-industrin är både del av lösningen, t.ex. i miljöteknik, men har också utmaningar framför sig. Inte minst i den produktion som sker i Asien, säger Gabriella.

Pär Holmgren arbetade tidigare som meteorolog och klimatstrateg på SVT men ägnar sig nu på heltid åt hållbarhetsfrågor. Han talar bland annat om klimatförändringarna och hur vi redan nu överutnyttjar jordens resurser på många olika sätt. Pärs matematikintresse väckte med tiden ett engagemang för de stora globala frågorna:

- Idag är det mer de humanitära rättvisefrågorna som driver mig. Helhetsperspektiv och tvärvetenskapligt tänkande har blivit viktigare än den teoretiska detaljkunskapen som fick mig intresserad från början.

Läs mer om Pär här.

Gabriella och Pär jobbar också tillsammans i styrelsen för Artister för miljön, som utbildar artister av alla slag till hållbarhetsambassadörer med hjälp av Det Naturliga Stegets ramverk.

Vågar du vara en del av lösningen tillsammans med Pär och Gabriella? Köp din biljett här!

Sedan tidigare är Marit Paulsen (EU-parlamentariker), Rebecka Carlsson (språkrör Grön Ungdom), Pär Larshans (Max Hamburgare) och Leo Razzak (Fryshuset) klara för The Meeting Point. Fler inspiratörer tillkommer de närmaste veckorna!

Mosa Alasaly, Event Manager
0243-24 64 20 · mosa.alasaly@themeetingpoint.se