DEFA ansvarer för att ett 50-tal provkörningsbilar är fulladdade med 32 laddpunkter på mässans laddgata.

DEFA som huvudsponsor för eCar Expo – också i 2019!

DEFA medverkar återigen på Nordens största elbilsmässsa, eCarExpo på Svenska mässan i Göteborg. Vi visar upp produktnyheter och hela vårt sortiment inom e-mobility, från lastbalanseringslösningar till kompletta laddsystem för både privata hem, flerfamiljshus och offentliga miljöer.

I vanlig ordning ansvarer DEFA för att ett 50-tal provkörningsbilar är fulladdade med 32 laddpunkter på mässans laddgata.

-I år visar vi komplett laddteknik med inbyggd fulldynamisk lastbalansering som maximerar strömtillgången för elbilsladdning. Vi har optimala lösningar för både privata hem, flerfamiljshus och offentliga miljöer, förklarar Martin Jonsson, VD för DEFA Sverige

DEFA kommer dessutom att visa en ny App, en högintressant nyhet, för både privatbils- och tjänstebilförare. För privatbilsägare ger appen full kontroll över laddningen och möjlighet att dela laddstationen med vänner och familj – ett första steg mot elbilarnas AirBnB.

För tjänstebilsföraren innebär appen att det blir enkelt att redovisa laddning och få ersättning för hemmaladdning och publik laddning.

Även i år sänder DEFA tillsammans med arrangören poddradio.

Under tre dagar, fredag 29:e nov, lördag 30:e nov och söndag 1:a dec, tar vi med er på en resa av nytänkande, utbildande och inspirerande samtal där ämnet är elektromobilitet. E-mobilitypoden finns där poddar finns.

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt Vi erbjuder produkter och tjänster som förbättrar hur människor laddar, förvärmer och säkrar sina fordon, lyser upp sina byggnader, tunnlar och vägar. Vi fortsätter att utveckla världsledande produkter och digitala tjänster genom kontinuerlig förbättring och innovation.Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.