Poddvärdarna Niklas Jogsten och Elin Rickhamre.

Deloitte lanserar podcast med fokus på CFO-rollen

Idag lanseras podcasten Toppskiktet – en intervjuserie med CFO:er på ledande svenska företag från revisions- och konsultbolaget Deloitte.

I podden tas lyssnarna med på gästens resa genom karriären och får en inblick i vad som händer i svenskt näringslivs absoluta toppskikt. Gästen får med egna ord beskriva sin resa till CFO-positionen, berätta om de avgörande ögonblicken i karriären samt vilka frågor som varit de viktigaste att driva inom yrkesrollen. Utöver gästernas historia belyser podden frågor som; vad krävs för att bli en framgångsrik CFO, hur formas rollen med avseende på bransch, bolag och person, samt hur rollen har förändrats med tiden och hur den kan tänkas se ut i framtiden.

Första säsongen består av åtta avsnitt. Medverkar gör bland andra Hans-Ola Meyer, tidigare CFO på Atlas Copco, Åsa Bergström, CFO och vice VD på Fabege, Odd Bolin, CFO på Truecaller och Christian Luiga, CFO och vice vd på Saab. Intervjuerna genomförs av poddvärdarna Elin Rickhamre och Niklas Jogsten från Deloitte.

– Med den här podcasten vill vi genom varma och öppna samtal komma CFO:er in på djupet, förstå hur deras vardag ser ut och hur de hamnade där de är idag. Vi är väldigt stolta över första säsongen som gästas av några av Sveriges mest erfarna och framgångsrika CFO:er, och hoppas att den kommer att inspirera och engagera lyssnarna, säger Robert Bergström, Partner på Deloitte.

Toppskiktet släpps varannan fredag med start den 28 januari.

Mer information om podden finns här.

Robert Bergström

Partner Strategy & Operations +46 70 080 26 90