Joachim Agrell utsedd till en av Sveriges ledande skatterådgivare

Joachim Agrell utsedd till en av Sveriges ledande skatterådgivare

Joachim Agrell, Partner Tax Deloitte har utsetts till en av Sveriges ledande skatterådgivare i "Guide to the World's Leading Tax Advisors". Guiden utkommer vartannat år och listar världens främsta skatterådgivare per land. I årets upplaga har Deloitte 78 skattepartner från 30 olika länder representerade. I Sverige är elva skatterådgivare från olika skattebyråer listade, däribland Joachim. Han är också den enda rådgivaren bland de listade som verkar inom momsområdet. - Att vara med på listan över rekommenderade skattejurister är givetvis mycket smickrande och ett kvitto på att klienterna är nöjda. Förhoppningsvis leder det här till att fler företag kontaktar Deloitte för momsrådgivning, säger Joachim. - Vi är mycket stolta över att Joachim finns hos oss som partner. Han är en mycket uppskattad rådgivare hos våra klienter och utmärkelsen är mycket välförtjänt. Vi är glada att klienterna uppmärksammar vårt målmedvetna arbete att alltid leverera högkvalitativa tjänster, säger Tommy Cronholm, partner och affärsområdesansvarig Tax i Sverige. Om Expert Guides: Guide to the World's Leading Tax Advisors Guiden ges i år ut för trettonde året och listar världens främsta skatterådgivare. Den är resultatet av en omfattande undersökning där över 4 000 enkäter seniora rådgivare och klienter världen över fått ge sina synpunkter. Resultatet har sedan analyserats och genomlysts av ledande analytiker för att ge en objektiv bild.

Robert Lönn

Presskontakt Director, Brand, Marketing & Communications Brand & Communications +46 76 847 20 23

Deloitte erbjuder tjänster inom revision, consulting, finansiell rådgivning, riskhantering, skatterådgivning och relaterade tjänster till noterade och privatägda klienter inom en mängd branscher. Deloitte assisterar fyra av fem företag på Fortune Global 500® genom ett globalt nätverk av medlemsfirmor i mer än 150 länder, som erbjuder spetskompetens av världsklass och högkvalitativa tjänster för att hjälpa klienter med de insikter de behöver för att ta itu med sina mest komplexa utmaningar. För att få mer information om hur Deloittes mer än 312 000 medarbetare arbetar för att göra verklig skillnad, följ oss på LinkedIn och Twitter.

Med Deloitte avses en eller flera av Deloitte Touche Tohmatsu Limited, en brittisk juridisk person ("DTTL"), och dess nätverk av medlemsfirmor. DTTL och var en av medlemsfirmorna är juridiskt åtskilda och oberoende enheter. DTTL (även benämnt "Deloitte Global") utför inte tjänster till klienter. För en mer detaljerad beskrivning av den legala strukturen för DTTL och dess medlemsfirmor, besök www.deloitte.com/about.