Lars Bäckström i samtal med besökare på Elmia.

DeltaNordic tror på fortsatt uppgång och knyter värdefulla kontakter på Elmia

DeltaNordic ställde ut för åttonde året i rad på Elmia Subcontractor. Årets mässa slog rekord med 1200 utställande företag.

- Elmia Subcontractor är den viktigaste mässan för oss under året, berättar Lars Bäckström, KAM och Sales Engineer på DeltaNordic. Besökarna är helt rätt för vår verksamhet vilket gör att vi kommer tillbaka år från år. Det är ett bra tillfälle att träffa våra kunder. Och varje år knyter vi nya värdefulla kontakter. I år märktes en ljus framtidstro både bland utställare och besökare, fortsätter Lars. Alla siffror pekar ju just nu uppåt.

- Det enda problemet verkar vara bristen på arbetskraft vilket vi inte har upplevt eftersom vi kontinuerligt har anställt nya medarbetare under året.

DeltaNordic märker av högkonjunkturen med stark orderingång och högt tryck i produktionen både inom elektriska och elektroniska system. Företaget tror även på fortsatt god konjunktur inom tillverkningsindustrin.

Framgångsrikt koncept halverar time-to-market

DeltaNordic satsar sedan ett år tillbaka på en ny metodik för produktutveckling med samverkande team och tät kundinteraktion. Metodiken som har fått namnet DISP (Design Integrated Sourcing and Production) har visat sig framgångsrik och har bidragit till att tiden för att utveckla nya produkter i flera fall har kunnat halveras. Det uppskattas inte minst av kunderna eftersom kostnaderna för produktutveckling har kunnat minskas avsevärt.

- Det är dessutom ett mycket mer tillfredsställande arbetsätt, berättar Patrik Thelin, CMO och en av initiativtagare till DISP. Redan från start involveras hela kedjan i utvecklingsprocessen. Från design till produktion. Det skapar ett större engagemang och blir ett bättre resultat i slutändan.

Patrik Thelin

Presskontakt Chief Marketing Officer - CMO DeltaNordic Group +46 660 299866

Avancerade lösningar för elektriska och elektroniska system

DeltaNordic erbjuder kompletta lösningar inom elektriska och elektroniska system ofta för krävande miljöer. Från idé till färdig produkt och dokumentation.

Företaget startade redan 1981. Vi tror på långa relationer och har livslång support på våra lösningar. DeltaNordic har huvudkontor i Örnsköldsvik och finns representerade i Kungsängen (norr om Stockholm) och i Nanjing, Kina. Med produktion på alla tre orterna.

DeltaNordic AB
Björnavägen 74