Innovativ förvaring av IBC och fat löser platsbristen i produktionen.

IBC och fatförvaring utomhus

När produktionen går på högvarv kan utrymme behöva frigöras och logistiken finslipas för att få arbetsprocesserna optimerade. Därför kan kemikalieförvaring utomhus vara en möjlig lösning.

– Sedan SolidMaxx lanserades i Sverige 2018 har den blivit en stor favorit bland våra kunder eftersom många uppskattar möjligheten att förvara kemikalierna utomhus, dels för att få mer utrymme inomhus och samtidigt slippa riskerna som trucktrafik inomhus för med sig, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Ökad arbetssäkerhet med mått/dimensioner anpassade för avtappning.

SolidMaxx-skåpen har ett integrerat uppsamlingskärl med en invallningsvolym på 1200 liter. De finns i 4 grundstorlekar med flera tillbehörsalternativ. Förutom en galvaniserad och målad version, finns en värmeisolerad variant som erbjuder en frostfri förvaring. Förutom att pumparna smidigt kan monteras inuti skåpet, vilket gör SolidMaxx anpassat för avtappning, är måtten anpassade för säker lastning och lossning. När hanteringen av IBC:erna och faten förenklas bidrar det till enökad arbetssäkerhet. Praktiska detaljer såsom integrerat regnvattenavlopp, gör invallningen väderskyddad.

– När vi på DENIOS utvecklade SolidMaxx hade vi framförallt fokus på en stabil stålkonstruktion, ett testat och godkänt uppsamlingskärl och en modern design. Som ett resultat utvecklade vi en snygg och säker invallning för alla som behöver oisolerad eller isolerad och uppvärmd förvaring av två IBC eller fat. Att SolidMaxx är en riktig kvalitetsprodukt med lång livslängd som dessutom produceras med innovativ teknik för att minska utsläppen är vi extra stolta över, avslutar Linus Jacker.

Levereras klar för drift

SolidMaxx levereras helt monterat och kan tas i drift omedelbart. För att förhindra obehörig åtkomst är skåpen låsbara.

För mer information besök DENIOS kemikalieförvaring SolidMaxx