​Frans, Conrad Sewell och Tungevaag & Raaban klara för utomhusfestivalen Denniz Pop in the Park

Icona Pop, Miriam Bryant, State of Sound och de andra på utomhusfestivalen Denniz Pop in the Park kommer att få sällskap av fler artister. Storheter som Frans, Conrad Sewell och Tungevaag & Raaban kommer också de att spela när Denniz Pop Awards bjuder på gratiskonsert och efterfest på Strömgatan samt utanför Operakällaren/Café Opera på torsdag den 9 juni.

På torsdag bjuder Denniz Pop Awards på utomhuskonserten Denniz Pop in the Park – en musikfestival komprimerad till 150 minuter med plats för cirka 10 000 personer. Frans firar in sommarlovet i Stockholm med ett gig på Denniz Pop Awards där han kommer att köra en exklusiv version av ”If I Were Sorry”. Den senaste tiden har Frans, förutom skola och plugg, ägnat mesta tiden i studion för att spela in nya singeln ”Young Like Us”, som släpps senare i juni.

Australiensiske sångaren Conrad Sewell har haft stor internationell framgång med låten ”Start Again”. Han är även rösten, och co-writer, på Kygos ”Firestone”. Nu kommer han till Stockholm och spelar live på Denniz Pop in the Park.

Tungevaag & Raaban, svensk-norska dansduon bakom superhiten ”Samsara”, kommer att inleda Denniz Pop in the Park:s efterfest inne på Café Opera. Den framgångsrika DJ-duon är nu aktuella med nysläppta spåret ”MAGICAL”.

Årets gratiskonsert kommer att vara utomhus på ett område som sträcker sig från Gustav Adolfs torg över Strömgatan ner till Operakällaren och rymmer ca 10 000 personer. Området kommer att inrymma flera barer. Scenen kommer att stå vid kanten av Kungsträdgården riktad mot Operakällaren och Strömgatan. Entreén till området ligger vid Gustav Adolfs torg. Efter konserten fortsätter musikfesten inomhus med bland andra Tungevaag & Raaban och Canto & Friends.

Ungefärliga tider, Denniz Pop in the Park:

• 19.00 Insläppet öppnar
  • 21.00 – 23.30 Utomhuskonsert Denniz Pop in the Park
  • 23.30 – 04.00 Efterfest med DJ:s och uppträdanden i Café Opera och resten av huset

De 13 akterna som spelar på Denniz Pop in the Park:

Efter konserten fortsätter festen med DJ:s som:

TBA – fler DJ-akter och hålltider meddelas i Facebook-eventet löpande.

För mer information och pressackreditering, kontakta:
Marit Woody, Kommunikationsansvarig, Denniz Pop Awards
Mail: marit@dennizpopawards.com